PolskaWażniejsza jest zawartość podręcznika niż cena

Ważniejsza jest zawartość podręcznika niż cena

63,4% Polaków uważa, że przy zakupie podręcznika ważniejsza jest jego zawartość merytoryczna, a 24,4% sądzi, że cena - wynika z sondażu CBOS, przeprowadzonego na zlecenie Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki (SWE PIK).

Zawartość podręcznika nad cenę przedłożyło 66,4% ankietowanych posiadających dzieci w wieku szkolnym; cenę za ważniejszą uznało 24,2% badanych z tej grupy.

Jednocześnie 95,7% respondentów uważa, że państwo powinno przyjąć na siebie obowiązek pomagania biednym rodzinom w zakupie podręczników szkolnych (w tym 78,9% odpowiedziało "zdecydowanie tak", a 16,9% "raczej tak"). Przeciwnego zdania jest 2,3% - 1,9% odpowiedziało "raczej nie", a 0,4% "zdecydowanie nie".

Badanie zrealizowano w dniach 20-27 kwietnia br. wśród 1 tys. 79 osób.

Sekcja Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki zrzesza 53 wydawnictwa, z czego ok. 20 kieruje swoją ofertę głównie do szkół. Do największych w grupie należą: WSiP, Nowa Era, Wydawnictwa Szkolne PWN, M.Rożak, MAC Edukacja, Żak, GWO (Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe), Pearson Education Polska, Oxford University Press.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)