Media o Internecie: 4 kwietnia 2001 r., środa

Media o Internecie: 4 kwietnia 2001 r., środa

04.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Super Express: Towarzyski PaPeRo
W Incubation Center - oddziale NEC Laboratories - powstał właśnie maleńki robot, którego głównym zadaniem jest komunikowanie się z ludźmi. Aby było to możliwe, PaPeRo - bo tak nazywa się robot - wyposażony został w najnowocześniejszą technologię rozpoznawania obrazu i dźwięku.
Robot, dzięki umiejętności rozpoznawania obrazów (jego oczy to kamery CCD), bez trudu może rozpoznać tożsamość rozmówcy. Robot nie jest odludkiem, a wręcz przeciwnie - sam wywołuje imiona domowników, próbuje nawiązać rozmowę, tańczy, śpiewa, gestykuluje...

Super Express:VIP-y pod lupą
VIPnews.pl to pierwszy w Polsce serwis informacyjny, poświęcony wyłącznie show-biznesowi: jego ludziom i wydarzeniom.
Na stronie VIP możesz poczytać o wydarzeniach kulturalnych w kraju, o znanych i popularnych Polakach, ich życiu zawodowym i prywatnym, upodobaniach, pasjach i rozrywkach.

Super Express: Największy wyświetlacz plazmowy
Zaledwie miesiąc temu w polskich sklepach pojawił się monitor plazmowy NEC Plasma-Sync 50 MP1 o przekątnej 50 cali, a już jest jego większy następca.
Podczas odbywających się w Hannowerze targów CeBIT firma NEC zaprezentowała największy wyświetlacz plazmowy świata, produkowany seryjnie. Przekątna ekranu modelu PlasmaSync 61MP1 to 61 cali, czyli 155 cm.

Puls Biznesu: Giganci tworzą netplatformę
Trzy największe koncerny muzyczne: Warner Music, BMB Entertainment i EMI Group oraz producent technologii internetowej RealNetworks zamierzają stworzyć w sieci platformę MusicNet, która będzie sprzedawać licencje na utwory muzyczne.
MusicNet, która ma ruszyć jeszcze w tym roku, będzie oferować technologię i pliki muzyczne innym dostawcom Internetu. Od nich z kolei internauci będą mogli za opłatą ściągnąć piosenki. Giganci muzyczni zagwarantują licencje na utwory, a RealNetworks dostarczy rozwiązania technologiczne - pisze Małgorzata Birnbaum.

Puls Biznesu: Francuski łącznik - mariaż treści i przewodów
Agresywny szef francuskiej grupy telekomunikacyjnej i inżynieryjnej Vivendi takim oto zdaniem tłumaczy swoją strategię on-line'ową: puste przewody wydają głuchy dźwięk. Jean-Marie Messier jest przekonany, że królową jest treść, a telefoniczne kable i przewody - jej pokornymi sługami - pisze Jamal Henri.

Puls Biznesu: Fińska linia - modne połączenie
Fińska Nokia stała się wiodącą firmą europejskiego sektora technologicznego. Nie przeszkodziło jej w tym nawet przekształcenie produkowanych aparatów komórkowych w modne gadżety. jednak nie wszystko złoto co się świeci. Nowe modele wyposażone w standard szybkiego przesyłu danych GPRS i funkcje para-internetowe pozostają daleko w tyle za przewidywanymi danymi dotyczącymi sprzedaży - piszą Martin Virtel i Gisela Saloga.

Prawo i Gospodarka: Rady zbyt kosztowne
Małe firmy doradcze dla sektora internetowego przeżywają poważny kryzys, porównywalny z problemami dot-comów. Ich usługi dla niedużych projektów z dziedziny elektronicznego biznesu powoli przejmują giganci tradycyjnego konsultingu - pisze Jan Szczyciński.

Prawo i Gospodarka: Sukces ryczałtu w Europie
Po tym jak dostawcy Internetu wprowadzili w kilku krajach Europy ofertę nielimitowanego dostępu do sieci za stały miesięczny abonament, znacznie wzrosło wykorzystanie przestrzeni wirtualnej. Brytyjczycy i Niemcy zaczęli surfować dwa razy, a Hiszpanie aż trzy razy więcej. Niemcy surfują przeciętnie 13 godzin w miesiącu, Hiszpanie i Norwegowie - 9 godzin.(ajg)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)