Sondaż dla "Faktów" TVN. Komorowski po raz pierwszy poniżej 40 proc.
Jeden z ostatnich sondaży przed wyborami prezydenckimi zaprezentowały "Fakty" TVN i TVN24. Poparcie dla ubiegającego się o reelekcję prezydenta Bronisława Komorowskiego po raz pierwszy spadło poniżej 40 proc. Drugie miejsce, z poparciem 27 proc. - bez zmian w porównaniu z poprzednim badaniem - zajmuje Andrzej Duda. Trzecie zajmuje Paweł Kukiz.
07.05.2015 | aktual.: 07.05.2015 20:18
Najnowszy sondaż Millward Brown SA, przeprowadzony dla Faktów TVN i TVN24 wskazuje, że druga tura jednak się odbędzie. Na Bronisława Komorowskiego chce zagłosować 39 proc. badanych, o 12 punktów procentowych więcej, niż na Andrzeja Dudę i o 3 punkty procentowe mniej, niż w poprzednim sondażu. Poparcie dla Andrzeja Dudy nie zmieniło się.
Największy wzrost poparcia odnotował kandydat niezależny Paweł Kukiz, którego chce poprzeć 13 proc. badanych, o 4 punkty procentowe więcej, niż w poprzednim sondażu.
Pozostali kandydaci - jak wynika z sondażu Millward Brown - pozostają daleko w tyle za pierwszą trójką. Na Janusza Korwin-Mikkego (KORWiN) chciałoby zagłosować 5 proc. wyborców, Magdalena Ogórek (Sojusz Lewicy Demokratycznej) mogłaby liczyć na 4 proc. poparcia, Janusz Palikot (Twój Ruch) na 3 proc., Adam Jarubas (Polskie Stronnictwo Ludowe)
na 2 proc., a kandydat niezależny Grzegorz Braun na 1 proc.
Wśród ankietowanych nie znalazł się nikt, kto chciałby w niedzielę zagłosować na Jacka Wilka (Kongres Nowej Prawicy), Mariana Kowalskiego (Ruch Narodowy)
czy Pawła Tanajnę (Demokracja Bezpośrednia), ani też nikt, kto powiedziałby, że odda pusty głos.
W sumie 6 proc. badanych nie złożyło żadnej deklaracji (3 proc. udzieliło odpowiedzi "jeszcze nie wiem, na kogo zagłosuję" lub "trudno powiedzieć", a 3 proc. odmówiło odpowiedzi).
W drugiej turze - według sondażu Millward Brown dla "Faktów" TVN i TVN24 - zwycięży Bronisław Komorowski, który może liczyć na 54 proc. poparcia. Andrzeja Dudę w II turze poprzeć zamierza 41 proc. badanych. 5 proc. nie udzieliło rozstrzygajacej odpowiedzi.
Sondaż zrealizowany został przez Millward Brown SA w dniach 6-7 maja 2015 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie telefonów stacjonarnych i komórkowych, wśród osób powyżej 18. roku życia. Wielkość próby N=3016.