- Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny, nawiązujący do dynamiki miasta kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi - opowiadają twórcy nowego modelu.
Projektanci zwracają uwagę także na dużą ilość drzwi na stronę pojazdu, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie. Uwagę przykuwają także lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów. Pojazd ma także ograniczoną emisję hałasu do otoczenia.
Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m składał się będzie z 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Wszystkie pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych. 39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h.