"Ogromna kolejka". Polka utknęła na lotnisku Ben Guriona

- Mieliśmy wylatywać jutro, ale kupiliśmy bilety na dziś wieczór. Przed wjazdem na terminal staliśmy w korku. Jest ogromna kolejka - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Julita Danielak, która utknęła na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie. Ambasada poradziła jej, by czekała na lotnisku.

"Ogromna kolejka". Polka utknęła na lotnisku Ben Guriona"Ogromna kolejka". Polka utknęła na lotnisku Ben GurionaŹródło: WP
dzgpmyo

Według gazety Yedioth Ahronoth lotniska w środkowym i południowym Izraelu zostały zamknięte. Wcześniejsze doniesienia mówiły o tym, że największy w Izraelu port lotniczy Ben Guriona będzie działał "zgodnie z wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa".

Linie lotnicze odwołują rejsy do Izraela

Mimo zapewnień władz, linie lotnicze w obawie o bezpieczeństwo pasażerów podejmują decyzję o przekierowaniu lub odwołaniu lotów. Takie decyzje podjął m.in. polski przewoźnik PLL LOT, niemiecka Lufthansa czy węgierskie linie lotnicze Wizz Air.

Tablica na lotnisku Ben Guriona WP
Tablica na lotnisku Ben GurionaŹródło: WP

Na lotnisku Ben Guriona w Tel Awiwie utknęła Julita Danielak, dla której była to pierwsza wizyta w Izraelu. - Syrena zawyła tuż po godz. 7 i dosłownie kilka sekund później było słychać wybuchy. Drugi alarm rozbrzmiał około godz. 10 - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską.

Akcja na granicy z Niemcami. Zatrzymali polskie busy do kontroli

Relacja Polki z Izraela: miasto zamarło

Polka podkreśla, że wybuchy powtarzały się aż o godz. 14. - Miasto zamarło. Na plaży były pojedyncze osoby. Jeszcze wczoraj Tel Awiw był pełen życia, były tłumy. Śmigłowce latały co kilka minut w stronę Gazy i z powrotem. Bardzo duża liczba policjantów na ulicach - relacjonuje.

Polska utknęła na lotnisku Ben Guriona wraz z mężem. - Niestety nie dostaliśmy żadnej informacji od linii lotniczych ani od hotelu, w którym przebywaliśmy. Mieliśmy wylatywać jutro, ale kupiliśmy bilety na dziś wieczór. Przed wjazdem na terminal staliśmy w korku, bo odbywają się kontrole. Teraz do wejścia na lotnisko jest ogromna kolejka - dodaje.

Z danych serwisu FlightRadar wynika, że stary i lądowania z portu lotniczego Ben Guriona wykonują jedynie linie takie jak Emirates, Aegean, ISRAIR oraz EasyJet. Polskie służby konsularne w Izraelu zaleciły, by pani Julita pozostała na lotnisku i czekała na dalsze informacje.

Sytuacja na lotnisku Ben Guriona w Izraelu WP
Sytuacja na lotnisku Ben Guriona w Izraelu Źródło: WP

- Gdy zapytałam o to, czy zorganizowany zostanie dla nas jakiś powrót, usłyszałam, że już nad tym pracują - mówi w rozmowie z WP, podkreśla, że na lotnisku nie ma paniki.

dzgpmyo

Port lotniczy Ben Guriona w relacjach na Instagramie apeluje, by pasażerowie szczegółowo analizowali komunikaty linii lotniczych.

Izrael pod ostrzałem. Tysiące rakiet

O godz. 6:30 w sobotę rano Hamas zaatakował Izrael, rozpoczynając tym samym operację "Powódź Al-Aksa". W kierunku miejscowości na południu i w centrum kraju wystrzelono tysiące rakiet. Jednocześnie palestyńscy bojownicy zaatakowali miejscowości i posterunki wojskowe przy granicy ze Strefą Gazy, w tym miasto Sderot.

Mateusz Czmiel, dziennikarz Wirtualnej Polski

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Elementem współczesnej wojny jest wojna informacyjna, a sekcje komentarzy stają się celem działań farm trolli. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć komentarze pod tym artykułem.