RegionalneWrocławWrocław. Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich na torach. Na razie kursuje do Trzebnicy

Wrocław. Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich na torach. Na razie kursuje do Trzebnicy

Pasażerowie Kolei Dolnośląskich mogą już podróżować nowymi pociągami hybrydowymi Impuls II. Pierwszy rozpoczął obsługę linii z Trzebnicy do Wrocławia, która jeszcze w tym roku zostanie wydłużona do Sobótki i Świdnicy.

Wrocław. Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich na torach. Na razie kursuje do Trzebnicy
Wrocław. Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich na torach. Na razie kursuje do Trzebnicy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Łukasz Kuczera

05.10.2021 17:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koleje Dolnośląskie w zeszłym roku zakupiły w sumie sześć trójczłonowych Impulsów II. Każdy z nich może zabrać na pokład co najmniej 315 pasażerów. Pierwszy z nich od 5 października będzie regularnie kursował na trasie Trzebnica - Wrocław Główny. Druga "hybryda" właśnie przechodzi uzupełniające testy techniczne i wyruszy na tory w najbliższych tygodniach.

- Konsekwentny rozwój kolei na Dolnym Śląsku stanowi jeden z naszych priorytetów. Stale wzmacniamy tabor o kolejne pociągi, które wpisują się w najnowsze standardy technologiczne. Nasze województwo jest jednym z pierwszych regionów, który zdecydował się na zakup pociągów hybrydowych. To ważny krok, który pomoże w walce o czystsze powietrze, dzięki ograniczeniu emisji. Stawiamy na ekologiczny transport - komentuje Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

Wrocław. Nowa trasa z Trzebnicy do Świdnicy

Jeszcze w tym roku, gdy tylko zakończy się remont torów, pociągi hybrydowe Kolei Dolnośląskich wyjadą na wydłużoną trasę z Trzebnicy, przez Wrocław i Sobótkę do Świdnicy. Na tej linii "hybrydy" będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, ponieważ tylko część trasy jest zelektryfikowana. Nowe pociągi posiadają dwusystemowy napęd, który pozwala na jazdę pod trakcją elektryczną oraz, dzięki silnikowi spalinowemu na odcinkach niezelektryfikowanych. Impulsy II rozwiną prędkość nawet 160 km/h pod trakcją elektryczną oraz do 120 km/h z napędem spalinowym.

Apel byłych prezesów NBP ws. inflacji. Marek Belka się podpisał. Tłumaczy decyzję

- Rewitalizacja linii kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Sobótką i Świdnicą po ponad 20 latach przywróci regularne połączenia pasażerskie na tym odcinku. Umożliwi to wielu Dolnoślązakom szybki i komfortowy transport do stolicy województwa. Walczymy z wykluczeniem transportowym, aby Dolnoślązacy mogli w równym stopniu korzystać z oferty edukacyjnej, kulturalnej i rekreacyjnej - deklaruje Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Wrocław. Komfort i wygoda podróży

Także osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły w pełni korzystać z łatwego transportu, bowiem składy Impuls II są całkowicie przystosowane do ich potrzeb. Dodatkowo wszyscy pasażerowie będą mieli do dyspozycji bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, porty USB i podokienne stoliki. "Hybrydy" są także wyposażone w klimatyzację, wydzielone miejsca do przewozu rowerów oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

- W Kolejach Dolnośląskich stawiamy sobie za cel wprowadzanie na tory najbardziej rozwiniętych technologicznie składów. Możemy go realizować dzięki wsparciu władz samorządowych. Wykorzystanie pociągów hybrydowych z dwusystemowym napędem umożliwi nam obsługę nowych linii - mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Początkowo Koleje Dolnośląskie planowały zakup dwóch pojazdów hybrydowych. Przewoźnik skorzystał jednak z prawa opcji, decydując się na jednorazowe zamówienie, aż sześciu składów.

- Cieszy mnie fakt, że kolejne województwo będzie posiadało w swej flocie pojazdy hybrydowe. Gratuluję władzom Województwa Dolnośląskiego konsekwencji w dbaniu o swoje pojazdy, a tym samym bezpieczeństwo i jakość przewozów. Jestem przekonany, że podróżni docenią komfort podróżowania pojazdami hybrydowymi i wpłynie to na konkurencyjność spółki Koleje Dolnośląskie na rynku operatorów przewozów kolejowych. Nasze hybrydy to konstrukcja, która jest efektem innowacyjnego podejścia NEWAGu do poszukiwanej przez przewoźników optymalizacji oferty, wyjściem naprzeciw oczekiwaniom w zakresie ekonomiki eksploatacji i ekologii taboru kolejowego - komentuje Zbigniew Konieczek, prezes Newag.

Wrocław. Duże inwestycje taborowe

Dolnośląski przewoźnik konsekwentnie rozszerza swój tabor o najnowocześniejsze pociągi od krajowych producentów. W zeszłym roku KD zakupiły także trzynaście elektrycznych Elfów 2 od bydgoskiej PESY.

- Dzięki cennemu wsparciu rządu, który docenia znaczenie rozwiniętego transportu kolejowego, Dolny Śląsk wzbogacił się o kolejne nowoczesne pociągi. Wierzymy, że dzięki temu wsparciu w kolejnych miesiącach będziemy mogli zrealizować plany rewitalizacji linii kolejowych w regionie oraz myśleć o zakupie kolejnych pociągów od krajowych producentów - mówi Grzegorz Macko, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Wszystkie zakupione pojazdy Newag dostarczy na Dolny Śląsk w pierwszym półroczu 2022 roku, rozszerzając tabor Kolei Dolnośląskich. Wartość zamówienia sięga niemal 170 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)