Trwa ładowanie...

"Nie kupujemy żywych karpi" [WIDEO]

Klub Gaja, wspólnie ze znanymi ludźmi włącza się, jak co roku, do akcji na rzecz godnego traktowania ryb

"Nie kupujemy żywych karpi" [WIDEO]
d1oyfcn
d1oyfcn

Klub Gaja , w ramach kampanii Jeszcze żywy KARP 2013, będzie zachęcał Warszawiaków do zmian postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia tych zwierząt. Na plakatach znów pojawią się twarze znanych aktorów - ambasadorów w połowie zamalowane wizerunkiem karpia, które mają jednocześnie „mówić” w imieniu karpia.

Kampanię wspierają m.in.: Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz i Marek Kaliszuk. Po raz kolejny kampanię wspierają: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa, Daniel Wieleba oraz publicysta kulinarny Robert Makłowicz.

W tym roku do kampanii dołączyli także urzędnicy państwowi, ludzie mediów i matki z dziećmi. Na potrzeby sparafrazowano znane fragmenty poematów, dramatów, wyliczanek i piosenek (m.in. fragment „Dziadów” Adama Mickiewicza i „Zemsty” Aleksandra Fredry). Powstał krótki film (making of) z planu zdjęciowego, który możecie zobaczyć poniżej.

Przeczytaj też: Praska Żywa Szopka 2013

d1oyfcn

W ramach kampanii „Jeszcze żywy KARP” Klub Gaja doprowadził do zmiany w Ustawie o ochronie zwierząt. W 2009 roku Sejm, na wniosek Klubu zmienił art. 2 Ustawy. Dzięki temu przyjęto, że ryby, tak jak wszystkie kręgowce odczuwają ból, strach i stres. Na tej podstawie przypadki niehumanitarnego traktowania karpi (np. pakowanie żywych do foli, przetrzymywanie w małych pojemnikach, okaleczanie) mogą być zgłaszane m.in. do inspekcji weterynaryjnej.

We wcześniejszych latach kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. Odsłona „Nie baw się w kata, kup karpia w płatach” dotarła do blisko 4,5 miliona Polaków.

Głównie chodzi w niej o to, by nie męczyć bezmyślnie karpi. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza stres i ból ryb i takie rozwiązanie proponuje Gaja konsumentom. Forma handlu (transport - przetrzymywanie w basenach – sprzedaż żywcem), którego początki sięgają PRL nie powinien być kontynuowany w XXI wieku - uważają ekolodzy.

Żywe karpie wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem do reklamówek – na śmierć przez duszenie.

d1oyfcn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1oyfcn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj