Rządowy spot podsumowujący 10 lat Polski w Unii Europejskiej kosztował 7 mln zł.
Produkcja i emisja spotu związanego z 10. rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej kosztowała ponad 7 mln zł - poinformowała kancelaria premiera. Jak podaje "Rzeczpospolita", PiS, chce, by materiał był emitowany jako wyborczy.
22.04.2014 | aktual.: 29.04.2014 08:26
Film został zaprezentowany przez premiera Donalda Tuska i wicepremier Elżbietę Bieńkowską na dzisiejszej konferencji prasowej, poświęconej 10. rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Spot, którego muzycznym motywem przewodnim jest piosenka Beatlesów "Hey Jude", jest podsumowaniem obecności Polski w Unii Europejskiej i pokazaniem, jak nasz kraj przez ten czas zmienił się. Filmik kończy się hasłem - "10 lat świetlnych".
"Koszt produkcji i emisji filmu wynosi: 7 133 126,50 PLN brutto. Składają się na niego następujące elementy: koszt produkcji spotu - 922 843, 17 PLN brutto, koszt zakupu czasu antenowego - 6 210 283,33 PLN brutto" - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.
Koszt wykorzystania piosenki i wizerunku Paula McCartney'a nie został wyodrębniony, bowiem - jak poinformowała KPRM - stanowi on część ogólnych kosztów związanych z prawami i wizerunkami wykorzystywanymi w spocie. "Zgodnie z roboczymi informacjami przekazanymi przez wyłonioną w ramach konkursu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju agencję Gutenberg networks Warszawa Sp. z o.o. koszty te mogą oscylować na poziomie około 319 800 zł" - poinformowała KPRM.
85 proc. tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. "Jako główny beneficjent funduszy unijnych mamy też obowiązek prawny informowania o tym jak wiele zawdzięczamy członkostwu w UE. (...) Spot pokazuje skok cywilizacyjny, który dokonał się na przestrzeni lat 2004-2014" - argumentują służby prasowe rządu.
Tymczasem z taką argumentacją nie zgadza się opozycja, która wskazuje, że politycy PO pokazują film współfinansowany z publicznych pieniędzy w kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. "Rzeczpospolita" dowiedziała się, iż w środę PiS zamierza wystąpić z wnioskiem do Państwowej Komisji Wyborczej, by zmusiła PO, do zakwalifikowania materiału do kosztów kampanii wyborczej.
Źródło: Rzeczpospolita, PAP, WP.PL