Trwa ładowanie...

Pomorska Kolej Metroplitarna co raz bliżej otwarcia

Pomorska Kolej Metropolitarna testuje do piątku system łączności oraz jakość torowiska. 80-tonowa lokomotywa będzie rozpędzać się do 120 km/godz. Rozpoczęto również procedurę odbioru pierwszego z dziesięciu szynobusów. Kolej ruszy 1 września.

Pomorska Kolej Metroplitarna co raz bliżej otwarciaŹródło: Materiały prasowe
d1amfl5
d1amfl5

Rozpoczęte testy mają na celu sprawdzenie, czy na całą trasę dociera sygnał radiowy. Dodatkowo, weryfikowane jest torowisko a zainstalowana aparatura rejestruje dodatkowe pomiary. Jest to szczególnie istotne, ponieważ budowany odcinek został w całości wyposażony w system automatycznego sterowania ruchem. Informacje pomiędzy kolejnymi nastawniami i innymi elementami infrastruktury wymieniane są właśnie drogą radiową. W ramach test lokomotywa będzie wielokrotnie rozpędzać się do 100 a nawet 120 km/godz.

- Zgodnie z ogłoszonym przetargiem bilety wydawane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej nie będą obowiązywać w pociągach przewoźnika, który go wygra — potwierdza Hubert Kołodziejski, prezes MZKZG, który wydaje bilety metropolitalne.

Nieoficjalnie mówi się, że głównym problemem są pieniądze. Wedle szacunków w przyszłym roku urząd marszałkowski będzie musiał wesprzeć PKM-kę kwotą ok. 40 mln złotych. Urzędnicy z chęcią zgodziliby się na wprowadzenie biletu metropolitarnego, ale w zamian życzyliby sobie finansowego wsparcia projektu przez miejskie budżety.

- Rozmowy z urzędnikami marszałka ciągle trwają. Ale jak na razie nie mamy rozwiązania, jak dzielić się kosztami i przychodami ze wspólnej oferty ani też nie wiadomo, jak miałaby ona wyglądać — mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.

d1amfl5

Nareszcie gotowy jest pierwszy z dziesięciu szynobusów zamówionych przez PKM. Pociąg oznaczony numer SA136-013 powstał w bydgoskiej firmie Pesa. Od piątku trwa procedura odbioru. Teraz skład musi z Bydgoszczy dojechać do Chojnic, gdzie w tamtejszym ośrodku przewozów regionalnych zostanie poddany badaniom technicznym, decydującym o dopuszczeniu składu do ruchu. Podobne procedury muszą przejść wszystkie pozostałe szynobusy. Wszystkie pociągi muszą być gotowe do eksploatacji na 1 września. Wówczas bowiem zaplanowano start nowej kolejki.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d1amfl5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1amfl5
Więcej tematów