Strona główna serwisu
Napad na siedzibę Świadków Jehowy, są ranni
Napad na siedzibę Świadków Jehowy, są ranni

Napad na siedzibę Świadków Jehowy, są ranni

Pięć osób zostało rannych, a 10 trafiło do aresztu po napadzie przedstawicieli młodzieżówki pozaparlamentarnej partii WMRO na siedzibę organizacji Świadków Jehowy w Burgas - poinformowało bułgarskie radio publiczne.
W Burgas, gdzie do incydentu doszło w niedzielę wieczorem, Świadkowie Jehowy mają jeden z trzech dużych ośrodków w Bułgarii. Apele do akcji przeciw członkom tej grupy wyznaniowej rozpowszechniono w internecie.

Kilkudziesięcioosobowa grupa zaatakowała salę, w której świadkowie Jehowy mieli zebranie. Obrzucono ich petardami i kamieniami. Według policji jeden ranny trafił do szpitala, obrażenia pozostałych czterech nie są poważne.

Nacjonalistyczna partia WMRO sprzeciwia się obecności Świadków Jehowy w Bułgarii i nie uznaje oficjalnej rejestracji tej grupy wyznaniowej, dokonanej w 1998 roku. Protesty przeciw rejestracji i zebraniom Świadków Jehowy partia organizowała od lat zarówno w Burgas, jak w Sofii i Warnie, lecz nigdy dotychczas nie dochodziło do aktów przemocy.

Według mediów Świadkowie Jehowy mają około 2-3 tys. wyznawców w Bułgarii.
PAP Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (67)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
13
eniaoleks 2011-04-19 (20:11) 9 godzin i 59 minut temu

nie znam katolika który zna wierzenia i dogmaty swojej religiI , a jeśli zna to nie potrafi udowodnić że są one zgodne z Biblią , że sa prawdziwe- i to się właśnie nazywa owczy pęd , setki milionów ludzi modli się do Boga którego nie zna , dzieci świadków Jehowy zagną dorosłego katolika na znajomości Biblii , taka jest prawda

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
12
~karka14 2011-05-15 (22:05) 8 godzin i 5 minut temu

znam wielu swiadkow jehowy w necie pisza o nich takie rzeczy ze w glowie sie nie miesci ale jest zupelnie odwrotnie sa stasznie dobroduszni .A to co tam sie wydarzylo to dowud na to ze jest to religia prawdzoiwa dlaczego np. nie zaatakowali buddystow tylko ich. to staszne co tam sie stalo a ci ktorzy ich nie znaja niech sie nie wypowiadaja na ich temat nie ocenia sie czlowieka po religi i wygladzie ludzie nie piszcie takich rzeczy o nich bo sa oni normalnymi ludzmi takimi jak wy tylko innej wiary wiec prosze nie oceniajcie ich tak

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
6
~zbig 2011-04-18 (21:35) 8 godzin i 35 minut temu

Oczekiwałem w tym miejscu na ocenę nie nauk Ś. J. ale o ocenę wydarzenia, o którym donosi prasa.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Jerzy 2011-04-20 (08:49) 21 godzin i 21 minut temu

...komu mogą przeszkadzać Świadkowie Jehowy ? Przecież to społeczność świetnie wychowana, spokojna , kulturalna, chętnie pomagająca innym , starająca postępować we wszystkim uczciwie..więc...więc kto może Ich się obawiać ? Politycy ?..nie ..,otoczenie ?..nie ..,rządzący w ich otoczenie..?..nie .....więc kto nastawia agresywnie tych którym nie wadzimy a nawet jesteśmy zawsze skłonni pomagać ???...odpowiedzcie sobie państwo sami.....kto jest wściekły że to Świadkowie głoszą Ewangelię i w wyniku ich działalności na całym swiecie około 300 tysięcy poznaje "prawdę" i przyłącza się do nas..?....pozdrawiam zdrowomyślących

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
7
~Łukasz 2011-04-18 (18:57) 11 godzin i 13 minut temu

Witam. Ja jestem Świadkiem Jehowy i mam 21 lat. W kwestii wyjasnien nie jestesmy manipulowani. Nie jestesmy ludzmi, ktorzy wierza we wszystko co sie nam powie, przeciwnie - sprawdzamy kazda nauke i utwierdzamy sie w tym, ze to w co wierzymy ma sens i jest logiczne i zgodne z Biblia. Nasze wierzenia opieraja sie tylko i wylacznie na Biblii i nie w "naszym przekladzie" , do lat 90' poslugiwalismy sie Biblia Tysiaclecia wydanie II (w slowie wstepnym jest podpis Kardynała Wyszynskiego ;) ). Przykro mi czytac o takich doniesieniach jak wydarzenia w Bulgarii. Trzeba zacisnac zeby i zniesc. Pozdrawiam wszystkich, ktorzy napisali pozytywne komentarze ;)

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 12

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
4
~Marek Szmidko 2011-04-30 (16:19) 13 godzin i 51 minut temu

Na temat Świadków Jehowy w internecie rozprowadza się wiele fałszywych opinii. Co powoduje, że ludzie na dobro odpowiadają złem. Łatwo jest obrzucać błotem, jednak już nie tak łatwo jest oczyścić dobre imie z oszczerstw. Świadkowie Jehowy z wielkim zapałem i poświęceniem pomagają innym. Biblia to wspaniały podręcznik moralny i etyczny. Świadkowie dobrze to rozumieją!!! Wielu osobom w Bułgarii zapewne bedzie bardzo ciężko zmienić nastawienie. Oby przestano przemilczać pełną poświęcenia i miłości postawę Świadków Jehowy w wielu krajach.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
5
~nick 2011-04-18 (23:57) 6 godzin i 13 minut temu

Nietolerancja jest typową cechą wielu ludzi i prowadzi do ataków i aktów przemocy. Często atakuje się to czego ludzie nie znają, a o czym mają negatywne wyobrażenie, kreowane przez religijnych fanatyków i faszyzujących polityków. Wielu ludzi ulega propagandzie i dają się ponieść nienawiści. Cieszę się, że osobiście znam świadków Jehowy. Są to ludzie, którzy uczą się na zebraniach tolerancji i okazywania taktu w stosunku do ludzi, którzy mają inny światopogląd. Niestety nie spotykają się w wielu przypadkach z tym samym ze strony swoich rozmówców. Podziwiam ich, bo mimo to dalej zachodzą do tych samych ludzi z pokojowym nastawieniem. Ludzie uczcie się tolerancji.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
4
~gs 2011-04-22 (12:56) 17 godzin i 14 minut temu

Nie jadę na wakację do bułgari - do takich faszystów.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~j, 2013-11-09 (23:14) 6 godzin i 56 minut temu

szok, żeby w XXI wieku dochodziło do takich napadów z powodów religijnych, faszystowskie bojówki podburzane przez prawosławne duchowieństwo jeszcze potem udzielały wywiadów...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
1
~art 2011-08-15 (21:14) 8 godzin i 56 minut temu

za co jezusa zamordowano?? był zbyt dobry a takich jak on i jemu podobnych nienawidzi się..wielu zginęło dobrych katolików i prawosławnych..

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
2
~zbig 2011-04-18 (21:41) 8 godzin i 29 minut temu

Podam kilka opinii o nagrodzonym w USA filmie na temat Ś.J. Tam lepiej wiedzą co to za ludzie. "KNOCKING w mistrzowski sposób odmalowuje portret zasadniczego, pokojowego odłamu Świadków Jehowy oraz ich wkład - pośredni i bezpośredni - w charakter amerykańskiego stylu życia. To studium o religijnej rzetelności. Poruszający, potężny, dojmujący." Rabbi Michael Berenbaum, poprzedni dyrektor, Instytut Badań Holokaustu Stanów Zjednoczonych "KNOCKING to fascynujący dokument, który zabiera nas w głąb świata grupy wyznawców - Świadków Jehowy. Stawia przed nami wyzwanie, by zastanowić się nad kwestiami sumienia i swobody religijnej." Christine King, Wicekanclerz, Uniwersytet Staffordshire, Wielka Brytania

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~Jehoszafat 2011-04-19 (17:18) 12 godzin i 52 minut temu

jestem polakiem a czuję się jak żyd , dobrze rozumiem żydów gdy żyli w polsce wśród katolickiego społeczeństwa .Mysle że gdyby nie prawo unijne katolicy by tak samo postąpili jak z żydami

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
1
~xenos58 2011-04-18 (17:43) 12 godzin i 27 minut temu

Żal mi pana panie Bartymeuszu , proszę poprosić o studium Biblii a,,..prawda pana wyzwoli..

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
0
terminator3 2014-03-11 (00:19) 5 godzin i 51 minut temu

nie wolno sw jehowy ufac!!! jest to destrukcyjna sekta.sa jak waz który zwiodl Ewe w ogrodzie eden.sw je.pozbawili zycia setek ludzi!!!!!!! zabijają w imie Boga dzieci ,dorosłych odmawiając przyjęcia szansy zycia jaka często jest krew.skladaja ofiary baalowi.prawdziwy Bog pragnie zebysmy zyli.to jest chyba logiczne?u sw. nie ma w tej sprawie logiki

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
0
~Inn 2011-04-18 (18:35) 11 godzin i 35 minut temu

to zglaszam sie na ochotnika.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
0
~nick 2011-04-19 (15:56) 14 godzin i 14 minut temu

yotube "Swiadkowie Jehowy nieznana historia " ,.. a"prawda was wyzwoli".

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
0
~jerry 2011-04-18 (19:56) 10 godzin i 14 minut temu

wasze wierzenia nie opieraja sie wylacznie na biblii tylko jeszcze opieraja sie na straznicach,przebudzcie sie i sa jeszcze ksiazki ktore tlumacza wam jak czytac biblie.Sami nie mozecie po swojemu interpretowac biblii.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
1
Bartymeusz 2011-04-18 (16:45) 13 godzin i 25 minut temu

Świadkowie "jehowy"to nie są bohaterowie mojej bajki. Najzwyczajniej jest mi ich żal, gdyż są totalnie zmanipulowani przez swoje "ciało kierownicze" i głoszą nauki sekciarskie i nieprawdziwe. Nie znaczy to jednak, ze trzeba ich atakować fizycznie!!! Pierwszy stanę w ich obronie, gdyby i w Polsce ktoś ich zaatakował. Za nich trzeba się modlić, a nie atakować.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~jan 2011-04-20 (13:35) 16 godzin i 35 minut temu

a to nie ci spod palacu w wwe

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
0
~jerry 2011-04-18 (21:13) 8 godzin i 57 minut temu

wlasnie nabylem te wiedze-nawet wiecej niz troche i wiem co mowie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji