Strona główna serwisu
Ksiądz dr Ireneusz Bochyński: znam przypadki, że same dzieci "wchodziły" do łóżek dorosłych

Ksiądz dr Ireneusz Bochyński: znam przypadki, że same dzieci "wchodziły" do łóżek dorosłych

- To jest język i argumentacja pedofila, choć pada z ust kapłana - napisali na portalu fronda.pl Tadeusz Grzesik i Tomasz P. Terlikowski. Odnieśli się w ten sposób do wywiadu z księdzem dr. Ireneuszem Bochyńskim, rektorem kościoła akademickiego Panien Dominikanek w Piotrkowie Trybunalskim. Duchowny powiedział m.in.: "Ale mamy i dzieci 10-letnie, trochę starsze i znam przypadki, gdzie ich życie intymne potrzebowało wcześniejszego zaspokojenia. Same dzieci 'wchodziły' do łóżek dorosłych, chcąc być spełnionym. I to był wybór dziecka".
Wywiad "Odważnie i kontrowersyjnie o pedofilii w Kościele" opublikował portal epiotrkow.pl. Rozmowa, która opublikowana została 18 października, dotyczyła pedofilii w Kościele. Duchowny pytany był m.in. o to czy miałby problem z określeniem granicy w relacji między kapłanem, katechetą a dzieckiem. Ks. Bochyński powiedział, że nie miałby takiego problemu. - Najgorsze są przede wszystkim przejaskrawienia. Z jednej strony bezstresowe wychowywanie dzieci - tu jestem zwolennikiem zupełnie innego modelu i pokolenia. Mój ojciec mawiał - tyłek nie szklanka i się nie potłucze... - powiedział w wywiadzie rektor. Tłumaczył, że "teraz, kiedy mamy całe morze małżeństw rozbitych, a więc rodzin niepełnych, gdzie najczęściej brakuje ojca, będzie się coraz częściej zdarzać, że dzieci bez takich wzorców będą lgnęły do mężczyzn".

Ta wypowiedź jest więcej niż skandaliczna. I choć media lokalne określiły ją mianem 'odważnej i kontrowersyjnej', to my nazwiemy ją po imieniu. To jest język i argumentacja pedofila, choć pada z ust kapłana Tadeusz Grzesik i Tomasz P. Terlikowski, fronda.pl


W wywiadzie ksiądz odniósł się też do pytania czy "dorosły człowiek może powiedzieć, że ma problem, bo dzieci go prowokują?".

- Trzeba by porozmawiać z ludźmi, którzy w życiu tego doświadczyli. Nie wiem, o jakim czasie bycia dzieckiem mówimy. Bo jeżeli mówimy o dziecku 3-letnim (bo i takie przypadki pedofilii miały miejsce), to dotyczyły one rodzin, bo pod ich ścisłą opieką znajduje się wtedy dziecko. Ale mamy i dzieci 10-letnie, trochę starsze i znam przypadki, gdzie ich życie intymne potrzebowało wcześniejszego zaspokojenia. Same dzieci "wchodziły" do łóżek dorosłych, chcąc być spełnionym. I to był wybór dziecka - powiedział ksiądz.

Zaznaczył, że "w pojedynczych przypadkach świadomość niektórych dzieci może być bardzo dorosła, dojrzała". - Są to niewątpliwie wyjątki, niemniej jednak one są. Trzeba wiedzieć, że reguły są regułami, natomiast odstępstwa w jedną, jak i w drugą stronę istnieją. Postawienie takiej tezy, że czasami dzieci prowokują do czegoś, nie jest też tak do końca bezpodstawne - zaznaczył duchowny.

"Ta wypowiedź jest więcej niż skandaliczna"

"Ta wypowiedź jest więcej niż skandaliczna. I choć media lokalne określiły ją mianem 'odważnej i kontrowersyjnej', to my nazwiemy ją po imieniu. To jest język i argumentacja pedofila, choć pada z ust kapłana" - napisali Tadeusz Grzesik i Tomasz P. Terlikowski na portalu fronda.pl. "Reguły istnieją i stanowią one, że jak ksiądz mówi takie rzeczy, to powinien zostać wezwany do biskupa, a potem odwołać swoje poglądy. Z nauczaniem Kościoła nie mają one bowiem nic wspólnego, a są powtórzeniem argumentów pedofilskich lobbystów. A jeśli tego nie zrobi, to są inne możliwości przywołania do porządku księdza, który wygaduje szkodliwe i niebezpieczne bzdury" - napisali publicyści.

Burza po słowach abp. Michalika

W październiku kontrowersje wzbudziły również słowa przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski abp. Józefa Michalika, który wypowiedział się na temat dzieci wykorzystywanych przez księży. - Wielu tych molestowań (dzieci przez księży - przyp. red.) udałoby się uniknąć, gdyby te relacje między rodzicami były zdrowe. Słyszymy nieraz, że to często wyzwala się ta niewłaściwa postawa, czy nadużycie, kiedy dziecko szuka miłości. Ono lgnie, ono szuka. I zagubi się samo i jeszcze tego drugiego człowieka wciąga - mówił abp Józef Michalik. Później abp. Michalik przeprosił za swoje słowa.

Cały wywiad Odważnie i kontrowersyjnie o pedofilii w Kościele

Źródło: fronda.pl,e.piotrkow.pl,wp.pl
fronda.pl,e.piotrkow.pl,wp.pl

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (1402)
Nie zgadzam się z opinią
10
Zgadzam się z opinią
164
~Seb 2013-11-06 (12:34) 16 godzin i 54 minut temu

Cała nadzieja w Papieżu Franciszku, że będzie miał siłę i odwagę zrobić porządek z tym dziadostwem!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 10

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
146
~QAF 2013-11-06 (11:26) 18 godzin i 2 minuty temu

Kościół Panien Dominikanek?Co to k..a jest?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 15

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
122
~onka 2013-11-06 (11:43) 17 godzin i 45 minut temu

te słowa są więcej niż obrzydliwe! Lucyfer zbiera swoje żniwo

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
111
~foorgo 2013-11-06 (12:18) 17 godzin i 10 minut temu

Może i niektóre dzieci są przedwcześnie dojrzałe ale to tłumaczenie księdza jedynie dowodzi, że niektórzy nie dojrzewają psychicznie nigdy. PROSZĘ KSIĘDZA, TO JEST ROLA DOROSŁEGO ŻEBY POWIEDZIEĆ DZIECKU CO JEST SŁUSZNE A CO NIE A NIE WYKORZYSTYWANIE SYTUACJI.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
110
~o3 2013-11-06 (11:17) 18 godzin i 11 minut temu

To się może zgadzać , 3 latek pójdzie o 12 w nocy 3 km na plebanię , bo się boi sam spać w domu.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
112
~oszukany po raz kolejny 2013-11-06 (12:36) 16 godzin i 52 minut temu

Całe szczęście,że zostałem wychowany w rodzinie,która nie wymuszała na mnie żebym chodził do kościoła i miał cokolwiek wspólnego z tą hołotą w sutannach.Tak samo wychowuję swoje dzieci i wiem,że moim wnukom też żaden zboczeniec ,których tam jest wielu nic złego nie zrobi,bo one też nie będą miały styczności z tymi okaleczonymi psychicznie ludźmi.Szkoda tylko,że żyjemy w kraju,który w całości zaprzedał się kościołowi katolickiemu.Żal mi też tych wszystkich prawdziwych patriotów,którzy walczyli dawno temu w powstaniach o Polskę,tracili wszystko tylko po to,żeby dzisiaj ta Polska nie była wolnym krajem i nie była nasza.To jest prawdziwa tragedia narodowa,szkoda tylko,że tak niewielu ludzi to rozumie i o tym wie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
103
~waldek 2013-11-06 (11:16) 18 godzin i 12 minut temu

Czyżby kościół katolicki odkrywał coraz więcej swojej prawdziwej twarzy???

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
99
~raven 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

Tak własnie rozumuje pedofil. Szczere wyznanie- przynajmniej jeden publicznie sie przyznaje do swoich dewiacji.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
94
~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

Dlaczego prokurator na to nie reaguje ? Już z tej wypowiedzi widać, że to pedofil ! Ci w czarnych sukienkach wiedzą, że w Polsce są bezkarni. Prokuratorzy i sędziowie się ich boją i w tym jest dramat. Zdecydowana większość księży to dewianci i zboczeńcy, pod sutanną ukrywają całe to zło !!!!!!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
96
~Paweł 2013-11-06 (13:20) 16 godzin i 8 minut temu

To wytłumaczcie mi wreszcie: seks przed ślubem jest grzechem czy nie jest do jasnej cholery?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 12

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
91
~Sorenti 2013-11-06 (10:56) 18 godzin i 32 minut temu

Brak słów żeby to skomentować....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
81
~foorgo 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

To żadne lapsusy językowe czy rozkojarzenie jak się próbują pózniej tłumaczyć. ONI TAK PO PROSTU MYŚLĄ. Na wszelki sposób szukają usprawiedliwienia dla swoich postępków.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
83
~Ja 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

Jeśli do mnie "przylgnie" dziecko i to wykorzystam to jestem przestępcą i idę do więzienia i żaden ksiądz nie będzie mnie wtedy bronił, ale widzę ze ich to nie dotyczy. Może w ten sposób zapewniają 'kontakt z Bogiem'?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
76
~Pan Sułek 2013-11-06 (13:53) 15 godzin i 35 minut temu

Przecież pedofilia jest zbrodnią.Dlaczego ten zdeklarowany zbok jeszcze nie siedzi w pierdlu?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
70
~k 2013-11-06 (12:28) 17 godzin temu

Rozwiazac konkordat, wprowadzic kasy fiskalne w zachrystiach i rozliczenia w US od przychodu, religia do sal katechetycznych,podleglosc pod prawo cywilne a nie jakies kanony prawa kanonicznego. Odpowiedzialnosc biskupow za ksiezy tzn. Jezeli biskup ukrywal go przed prawem to przed sadem za to odpowiada!!!! Zakaz kontaktow i lansowania sie politykow przy wsparciu kosciola!!!! GWARANTUJE ze by im glupawka przeszla ,a tak reka reke myje a obie myja szyje.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
8
Zgadzam się z opinią
73
~Ojciec/katolik 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

Po przeczytaniu wywiadu z (i ty mam problem bo po lekturze ciężko mi napisać o tym człowieku doktor i ksiądz) ks. doktorem Ireneuszem Bochyńskim jestem przerażony jego pokrętną logikom. Po pierwsze jak można mówić że "tyłek nie szklanka i się nie potłucze" jest to przyzwolenie do bicia, i to nie skarcenia klapsem ale bicia takiego żeby poczuło bul i to na długo. Poza tym na pewno nie małe dziecko które nie wie że uderzyło i sprawiło bul, dziecku należy tłumaczyć a siła fizyczna jest ostatecznością. Po drugie owszem jeżeli chodzi o molestowanie małych dzieci rodzice są winni ale nie zdejmuje to w żaden sposób odpowiedzialności z pedofila za gwałt na dziecku. Po trzecie jeżeli nieletni jak to zostało ujęte sam włazi do łóżka to dorosły ma obowiązek aby nie dopuścić do zbliżenia intymnego i powinien mu tłumaczyć że to niewłaściwe i złe, dorosły powinien zaproponować rozmowę z psychologiem lub seksuologiem. Jestem zszokowany że w kościele można usłyszeć takie nieodpowiedzialne wypowiedzi, które mówią tak dystyngowane osoby jak biskup, czy osoba z tytułem doktorskim, osoby te powinny stać na straży moralności kościoła i niewinności dzieci które są przecież przyszłością kościoła.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
70
~ada 2013-11-06 (11:43) 17 godzin i 45 minut temu

Nie wierzę ,że nie ma odzewu Papierza na te wszystkie wypowiedzi tych Polskich księży!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
66
~fuj 2013-11-06 (11:42) 17 godzin i 46 minut temu

Ja pier...e, żeby tak się ośmieszać ..

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
65
~Znawca 2013-11-06 (10:56) 18 godzin i 32 minut temu

Przecież wg KK "spełnionym" można być tylko w małżeństwie, to o czym ten ksiądz mówi?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
68
~Marta12 2013-11-06 (11:53) 17 godzin i 35 minut temu

Biskupi nie mają wstydu i honoru, szukać winnych wszędzie tylko nie u nich. Ś R E D N I O W I E C Z E

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3