Strona główna serwisu
Ks. Adam Boniecki: dlaczego mnie pan tak nie znosi?

Ks. Adam Boniecki: dlaczego mnie pan tak nie znosi?

"Tak sobie w myślach rozmawiam z Moim Anonimowym Internautą-Nienawistnikiem. I pytam go: dlaczego Pan mnie tak nie znosi? O co naprawdę Panu chodzi? Przecież Pan mnie nie zna, nie czyta Pan tego, co piszę. O co chodzi Panu i wszystkim Pana kolegom, tym anonimowym autorom, którzy niezawodnie, alergicznie i z wściekłością na mnie reagują? Nie wiem, kim jesteście, nie wiem, ilu was jest, bo – jak pisze Michał Kuźmiński – może to być jedna osoba podpisująca się dziesięcioma nickami" – pisze w najnowszym "Tygodniku Powszechnym" ks. Adam Boniecki.
Ks. Adam Boniecki Ks. Adam Boniecki ()
Ks. Boniecki zwraca uwagę, że od lat jest adresatem nienawistnych wpisów. Jednak, zaznacza, odnosi wrażenie, że jest gorzej.

Podkreśla, że w epoce internetu listów prawie nie ma, a pod każdym swoim tekstem znajduje nienawistne komentarze. Brakuje w nich merytorycznego sporu, są za to obraźliwe epitety, również pod adresem kleru, wiary i Kościoła.

Ks. Boniecki cytuje niektóre wpisy typu: "Dalej w 21 wieku kwestionujesz prawa fizyki i ewolucję?? takich jak ty – ludzi żerujacych na ciemnocie ludzkiej powinno sie zamykac w więzieniach. Przez 30 lat nie skalałeś się uczciwą praca dla Polski a już niedługo dostaniesz 3 tys pln emeryturki nędzny bucu. Won do Watykanu”.

W dalszej części tekstu analizuje powyższy wpis, komentując go tak: "kiedy żerowałem na ciemnocie ludzkiej? O co chodzi z tą ewolucją? Dlaczego akurat przez 30 lat miałem się nie skalać pracą, skoro ponad 40 pracowałem w redakcji i – jak inni – otrzymywałem skromną pensję i wierszówki? Wreszcie, skąd ta rewelacja, że wkrótce otrzymam „3 tysiące pln emerytury”? Niestety, Panie Anonimowy Internauto, takiej emerytury nie otrzymam nigdy. Emeryturę, wyliczoną na takiej samej zasadzie, jak wszystkim pracującym, otrzymuję już dość dawno. Cóż, w „Tygodniku” zarobki były raczej skromne i nawet przy największych rewaloryzacjach do wspomnianej sumy nigdy nie dociągnę.

Na koniec dodaje, że "nadarza się okazja, więc dziś Wam odpowiem ulubionym przez Kisiela powiedzonkiem: piszcie „nawet z wyzwiskiem, byle z nazwiskiem” (przypomnę, nazywam się Boniecki, nie „biniecki”). Rozumiem Was: piszecie, bo musiałem nieźle zajść Wam za skórę. A inwektywy? Proszę bardzo. One są oznaką Waszej bezsilności" - puentuje w "TP" ks. Boniecki.
Tygodnik Powszechny

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (396)
Nie zgadzam się z opinią
40
Zgadzam się z opinią
98
~icek 2012-08-01 (11:38) 15 godzin i 54 minut temu

BONIECKI TO JADOWITY POLONOFOB, KTÓRY NOBILITOWAŁ RASISTĘ I POLAKOŻERCĘ GROSSA TO ŚMIERTELNY WRÓG KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO TO UKRYTY LEWACKI HEBRAJCZYK KTÓRY TOLERUJE BLUŹNIERSTWA I BRONI SATANISTÓW NP. NERGALA OBY JAK NAJSZYBCIEJ WYNIÓSŁ SIĘ Z NASZEGO ŚWIATA

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
24
Zgadzam się z opinią
81
~Marian 2012-08-01 (12:06) 15 godzin i 26 minut temu

Ubrał się diabeł w ornat ( i koloratkę) i ogonem na mszę dzwoni.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
39
Zgadzam się z opinią
96
~xxx 2012-08-01 (10:53) 16 godzin i 39 minut temu

Księże Boniecki niechęć do księdza wynika z postawy jaką ksiądz obrał, jest ksiądz łagodniejszą wersją Pieronka. Brat Albert to dla księdza antypody zresztą do zwykłego człowieka tak samo księdzu daleko. Wybrał ksiądz do życia pomieszczenie za szkłem , klimatyzowane z miękkimi siedzeniami gdzie nie dociera odór powierza powszechnego. Ludzie księdza otaczający to najczęściej nieszczerzy cukiernicy, nakładający na ofiarę lukrową skorupę, przez którą ciężko się przebić rzeczywistości i prawdzie. Osobiście nie czuję do księdza niechęci wręcz przeciwnie myślę ,że jest ksiądz z natury dobrą choć naiwną istotą co nie przeszkadzało klasykowi nazwać takich ludzi "pożytecznymi idiotami". Nigdy nie popełnił bym powyższej oceny ale ksiądz jest osoba publiczną i sam dokonuje ocen, zdając sobie zapewne sprawę ,że nie muszą być trafne i nie dotkną nikogo. Włodek Dzbeński.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
52
Zgadzam się z opinią
107
~Harry 2012-08-01 (11:34) 15 godzin i 58 minut temu

Zlo udaje niewinnosc,a tym bardziej niby ksiadz i wydawca-wplywajacy na opinie ludzi.Koniunkturalny ,sluzalczy wobec libertynow.Na zadane pytanie ksiadz i nie tylko moze znalezc opinie i dokumenty antykatolickiej,i patriotycznej dzialalnosci-publikacja antypolonisty zydowskiego materialisty grossa itp.-w Niezalezna telewizja,gazetapolska.vod,publikacje prof.J.R.Nowaka,you tube,Nasz Dziennik.Wiemy ze skleroza w tym wieku objawia sie w rozny sposob.Czas przeprosic,wyrazic skruche,zadosc uczynic i odejsc,nie jatrzyc

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
16
Zgadzam się z opinią
66
~cierp i żłop 2012-08-01 (10:38) 16 godzin i 54 minut temu

Tak jak nie było niewinnych rozmów z SB, tak nie ma z MOniczką i - ogólnie - wiodącymi mediami. Każda taka rozmowa zamienia się nieuchronnie w flirt z diabłem. Księża dyżurni TVN dla mnie przestają być księżmi, a stają się agentami. Dzisiejszy diabeł jest chyba bardziej przebiegły, bo nawet ks. Isakowicz Zaleski pomyślał, że może przy jego pomocy bronić swoich racji...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
61
Zgadzam się z opinią
104
~Andrzej Grajcarek 2012-08-01 (10:24) 17 godzin i 8 minut temu

Księże Boniecki zniesmacza mnie używanie sloganu,banału:"merytoryczna dyskusja".Jak można dyskutować z kimś,ze środowiskiem"michnikowszczyzny" (niestety to nie inwektywa,ale ksiądz w cały ten salonowy koloryt się wpisuje),które to narzuca quasinowoczesny lewicujący styl.Ksiądz jest od tego,by bronić kościoła,ludu Bożego pzyjmować jego "obelgi" z pokorą.Wszak wszyscy jesteśmy grzesznikami.Nikt nie jest z nas Alfą i Omegą.Przypomnieć wypada księdzu,kto jest "pierwszy i ostatni, początkiem i końcem."( Ap 22,13).Krzyża trzeba bronić,a nie Niesiołowskiego.Pokory księże!"Kto mówi o zgorszeniu niech przypomni sobie, co wydarzyło się dwa tysiące lat temu. Tamta historia także zrodziła się ze zdrady, z nikczemnego czynu. Musimy prosić wszystkich o przebaczenie" -kardynał Carlo Maria Martini<<Nauczyć się komunikowania znaczy zdobyć umiejętność słuchania, kontemplacji, a nie tylko mówienia. Jest to szczególnie ważne dla tych, którzy pracują na polu ewangelizacji: zarówno milczenie, jak i słowo są istotnymi i nieodłącznymi elementami działań podejmowanych przez Kościół w dziedzinie środków przekazu, by na nowo głosić Chrystusa we współczesnym świecie. >>Benedykt XVI Podstawowe pytanie o sens życia człowieka,o prawdę, znajduje w tajemnicy Chrystusa ,a nie w ...Tygodniku Powszechnym, czy TVN-ie

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
21
Zgadzam się z opinią
62
~marianin 2012-08-01 (12:03) 15 godzin i 29 minut temu

Ksieze Boniecki a dlaczego Ksiadz nienawidzi Polski, Polakow, na sile wlazi w dupe Zydom, dlaczego ksiadz nienawidzi Radia Maryja etcc. W samym Zgromadzeniu Marianow je ksiadz nienawidzony za taka postawe, tylko wiekszosc z nas nie ma mozliwosci to wyrazic publicznie, a co mowic o zwyklych ludziach - wiekszosc z nich to doskonale wyczuwa w ksiedza postawie - medialny ekspert od wszystkiego na uslugach zaklamanych mediow

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
26
Zgadzam się z opinią
57
~zszokowany 2012-08-01 (12:08) 15 godzin i 24 minut temu

Czy "ksiądz" ma prawo łamać decyzje PRZEŁOŻONYCH o ZAKAZIE wypowiadania się dla mediów ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
35
Zgadzam się z opinią
61
~Krzysztof 1305 2012-08-01 (09:51) 17 godzin i 41 minut temu

Dzień dobry. Jestem ateistą i - w stosunku do kościoła rzymsko-katolickiego - antyklerykałem. Ale Księdza szanuję i bardzo cenię. Niewielu jest tak mądrych i wyważonych w słowach ludzi. Serdecznie pozdrawiam. Proszę nie zwracać uwagi na chamstwo w internecie. Ci, którzy tak piszą to kompletne prymitywy. Należy tylko użalić się nad ich poziomem intelektualnym. Jeśli w ogóle można mówić o jakimkolwiek intelekcie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 14

Nie zgadzam się z opinią
20
Zgadzam się z opinią
41
~powiem, 2012-08-01 (09:56) 17 godzin i 36 minut temu

skoro ks. A.B. tak bardzo się chce się dowiedzieć dlaczego , to opowiem pytaniem - czy zna A. Michnika ? i czy zna takie polskie przysłowie , - z kim przustajesz.........

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
17
Zgadzam się z opinią
36
~lazymer 2012-08-01 (22:41) 4 godziny i 51 minut temu

Uważasz, że publiczne darcie Biblii to swoisty rodzaj artystycznej ekspresji, to nie nazywaj się księdzem. Traktujesz publiczne nazwanie Pisma Świętego "gównem" jako mało szkodliwy "wygłup artysty" - nie nazywaj się księdzem. Milczysz, kiedy urzędasy z NFZ bawią się w Pana Boga, decydując o tym komu pozwolą ratować życie, a kogo skażą na śmierć - nie nazywaj się duchownym. Patrzysz spokojnie na szpitale zmuszane do odmowy leczenia ciężko chorych z powodu "wyczerpanych limitów" - zrzuć sutannę i zmień zawód. Identyfikujesz się z formacją polityczną, której przedstawiciele postulują ograniczenie starszym ludziom dostępu do usług medycznych " bo i tak niedługo umrą' - chyba źle rozeznałeś swoje powołanie, na zmianę zawsze jest czas.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
57
Zgadzam się z opinią
76
~sarmata 2012-08-01 (11:57) 15 godzin i 35 minut temu

Działalność księdza w Kościele jest działalnością rozbijacką.Pańskie "zbratanie się" z liberałami i krytyka publiczna hierarchów Kościoła wywołuje emocje w Narodzie. Część katolików,w tym ja również ma za złe księdzu "rozmywanie" zasad wiary katolickiej, propagowanie wręcz treści masońskich. Pańscy koledzy, w większości sami TW rzucali przysłowiowym "kamieniem" w abp Wielgusa .... . Ksiądz był wśród nich. Naród to pamięta.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
24
Zgadzam się z opinią
40
~g 2012-08-01 (18:18) 9 godzin i 14 minut temu

Towarzyszu księże Boniecki według mnie jesteście lizusem tak poprzedniej jak i obecnej władzy, pupilkiem TVN-u a to zawsze jest podejrzane...Ksiądz patriota na bank...tak jak towarzysz ksiądz Sowa - też pupilek TVN - i to piszę ja katolik, który gardzę stacjami do których ksiądz się wciska, czyli takimi jak TVN, Polsat i teraz TVP...a wie ksiądz dlaczego....Bo nie dałem się skundlić jako ten który przeżył II Wojnę Światową, okupacje sowiecką=lata PRL-u tak jak towarzysz ksiądz..! Powiem więcej jestem wychowankiem Towarzystwa Salezjańskiego i wiem co piszę, bo instynktownie czuję kim ksiądz! Czyżby księdza SB do seminarium wysłało jeszcze w czasach poprzedniej władzy, czyli w czasach okupacji sowieckiej żeby teraz podlizywaniem się do antychrystów z PEŁO spłacać dług wdzięczności zdrajcom Polaków z Nocnej Zmiany i to aż do bulu... tym agentom z WSI? To udawanie naiwnego to nie nam Brunner!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
24
Zgadzam się z opinią
40
~Taki 2012-08-01 (10:59) 16 godzin i 33 minut temu

Moim skromnym zdaniem pan Boniecki to jeden z doprawdy bardzo niewielu światłych przedstawicieli kleru. Nie bardzo zatem rozumiem ataki i inwektywy kierowane pod jego właśnie adresem. Piętnować należy samą instytucję z jej historią, strukturami i polityką. Jaskrawych reprezentantów kościelnego koszmaru również nie brakuje. Tylko w Polsce natychmiast ciśnie się na usta wiele bardzo prominentnych nazwisk powszechnie znanych, często dostojników. Nie ma moim zdaniem wśród nich zasłużonego publicysty i o ile mi wiadomo, subtelnego zwolennika odnowy tego, co okazuje się nieodnawialne. Chętnie porozmawiał bym z panem Bonieckim i poczytałbym to sobie za zaszczyt. Z innymi, stanowiącymi przytłaczającą większość funkcjonariuszami tej instytucji, rozmawiać na pewno się nie da. Chyba, że w kategoriach wiernopoddańczych. Dodam, że gdybym miał możność wymiany poglądów z panem redaktorem, z pewnością swoje argumenty podpisałbym pełnym imieniem i nazwiskiem.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
6
Zgadzam się z opinią
22
~Stefania 2012-08-01 (09:58) 17 godzin i 34 minut temu

Autorytet broni się sam Myślę, że tych epitetów nie warto czytać... Niestety , doświadczam tego że i tacy są...nie umieją(czy nie chcą..) nawet uzasadnić swojego zdania... byle dopiec. Tęsknota za rozumem????

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
24
~dobra rada 2012-08-01 (17:40) 9 godzin i 52 minut temu

Ksiądz Boniecki ma niska emeryturę.... . Proponuje złożyć "aplikacje" w TVN lub Agorze ... . Oni takich potrzebują.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
18
~henryk 2012-08-01 (10:11) 17 godzin i 21 minut temu

PO owocach ich poznacie.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
21
~dziekuje 2012-08-01 (11:58) 15 godzin i 34 minut temu

dzieki ks. bonieckiemu nadal chodze do kosciola..... mowie nadal bo po rozwodzie (ktory zakonczyl pelne zdrad i przemocy wszelakiej małżenstwo) czulam sie w kosciele jak najgorszy grzesznik. wiele razy slyszalam takie kazania, ze chcialo mi sie plakac i krzyczec. jeszcze wczesniej przez wiele lat myslalam, ze to malzenstwo to moj krzyz, ktory musze niesc..... bo taki byl przekaz kosciola.... obrazilam sie troche na Pana Boga, ze na" to" pozwala dopoki kolezanka nie zabrala mnie do psychologa i tam powoli zrozumialam, ze to ani nie Pan Bog jest winien, ani ja nie musze tego "krzyza" niesc..... ale nie o tym..... dziekuje ksiedzu bonieckiemu za kazanie w kosciele do ktorego trafilam przypadkiem:) mowil o rozwodnikach ale w jakze innym tonie niz slyszalam do tej pory. poczulam ulge... dziekuje....

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
18
~iv 2012-08-01 (11:58) 15 godzin i 34 minut temu

Księże Boniecki, to swoi - sądząc po treści - tak złorzeczą. Czarny - nie mylić z afropolakiem - to dla lewaka czarny i już. Śmiercią przecież nie grożą, jak tej kobiecie co to 'w projekcie' na fejsie mohera Grażynę udawała. O, gdyby tak ten Kuba i drugi od Ukrainek im napomknął, że Ksiądz jest OK to spox.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
22
Zgadzam się z opinią
36
~kajtek 2012-08-01 (09:57) 17 godzin i 35 minut temu

Ksiądz Boniecki to jeden z niewielu naprawdę mądrych księży. Nie jestem entuzjastą kościła jako instytucji, ale ks. Bonieckiego cenię i szanuję.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1