Trwa ładowanie...

Wrocław. Wydrążono pierwszy mikrotunel pod Odrą. Rura ciepłowniczą nie będzie już szpecić Mostów Pomorskich

Zakończył się pierwszy etap skomplikowanego przedsięwzięcia inżynierskiego. Udało się wydrążyć pierwszy mikrotunel przy Mostach Pomorskich. Dzięki jego powstaniu schowana zostanie rura ciepłownicza, która od lat szpeci krajobraz.

Wrocław. Wydrążono pierwszy mikrotunel pod Odrą. Rura ciepłowniczą nie będzie już szpecić Mostu PomorskiegoWrocław. Wydrążono pierwszy mikrotunel pod Odrą. Rura ciepłowniczą nie będzie już szpecić Mostu PomorskiegoŹródło: wroclaw.pl
d37bev8
d37bev8

Most Południowy uznawany jest za najładniejszy z mostów Pomorskich. Już wkrótce przestanie on być szpecony przez widoczną rurę ciepłowniczą. Udało się wydrążyć pierwszy mikrotunel pod dnem Odry.

- Zakończył się pierwszy etap niesłychanie skomplikowanego przedsięwzięcia inżynierskiego. To historyczny moment - mówi portalowi wroclaw.pl Błażej Machowicz, kierownik budowy Pro-Tra Building.

Wrocław. Wydrążono pierwszy mikrotunel pod Odrą. Rura ciepłowniczą nie będzie już szpecić Mostu Pomorskiego

Mikrotunel udało się wydrążyć dzięki pracy gigantycznego wiertła, która działało na dnie tzw. komory startowej zbudowanej 16,5 m pod powierzchnią ziemi. Na tej głębokości przez dwa tygodnie wiertło poruszające się z prędkością 7 metrów na 12 godzin przewierciło się przez 144 m gliny. - Jesteśmy na półmetku. Szykujemy się do kolejnego przewiertu - dodaje Błażej Machowicz.

Szczepienia na COVID. Lekarz ostrzega niezaszczepionych: pandemia rozkwitnie

Rura ciepłownicza, która od lat szpeci Most Pomorski Południowy, zostanie schowana w specjalnych osłonach w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Łączny koszt remontu mostów wynosi 70 mln zł. Ma on potrwać do 2023 roku.

d37bev8

Bez wątpienia renowacja i odbudowa przepraw zmieni krajobraz reprezentacyjnej części miasta. Baszty zyskają nowy wygląd. Póki co, inwestycja bez wątpienia generuje utrudnienia w ruchu kołowym i pieszym w centrum Wrocławia, jednak wykonawcy przekonują, że efekt końcowy wart jest poświęceń.

Firma Pro-Tra Building zajmuje się przebudową wszystkich trzech zabytkowych mostów Pomorskich: Południowego (powstały w latach 1904-1905), Środkowego (jedna konstrukcja z 1885 roku, druga z 1930 r.) i Północnego (wybudowany w 1930 r.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d37bev8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37bev8
Więcej tematów