Warszawa. Utrudnienia w Centrum. Rusza długo wyczekiwana przebudowa
ZDM poinformował, że jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji rozpocznie się w poniedziałek 18 maja. Chodzi oczywiście o przebudowę al. Jana Pawła II pomiędzy rondami Czterdziestolatka i ONZ. "Zmiany poprawią funkcjonalność i bezpieczeństwo jednej z głównych arterii miasta", zapewniają drogowcy.
Warszawa. Rusza przebudowa al. Jana Pawła II
W poniedziałek, 18 maja, ok. godz. 19.00 wyłączone z ruchu zostaną skrajne prawe pasy jezdni, która prowadzi w kierunku Żoliborza od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ. ZDM podkreśla, że kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
- Połączenie z al. Jana Pawła II stracą ulice Złota, Sienna i Śliska, które będą kończyły się ślepo i na ich końcu trzeba będzie zawrócić, dodatkowo wprowadzony zostanie zakaz zatrzymywania się i postoju. Roboty obejmą także południowo-zachodni narożnik ronda ONZ. Na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego będą dwa pasy ruchu - czytamy w komunikacie na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Jednocześnie utrzymany zostanie wjazd na parking przy Dworcu Centralnym oraz na pętlę autobusową. Czynny będzie też przystanek dla autobusów linii 174 oraz nocnych N45 i N95. Plac budowy obejmie także część chodnika po wschodniej stronie alei. Wzdłuż centrum handlowego utrzymane będzie przejście dla pieszych. Czynne będą wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym. Zwężone będą także przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ. W związku z budową wieżowca zamknięta zostanie droga dla rowerów po północnej stronie ul. Świętokrzyskiej, pomiędzy rondem ONZ a ul. E. Plater.
Warszawa. Jedna z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji od nowa
Zarząd Dróg Miejskich podkreśla, że inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni. Wszystko po to, by zachować jednolity przekrój ciągu komunikacyjnego. 13 maja jezdnia w pobliżu Dworca Centralnego rozszerzyła się do pięciu pasów ruchu. Dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni, po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i szersze chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe, a także posadzone szpalery drzew, krzewów i żywopłotów. Zachowana zostanie dotychczasowa przepustowość ulicy.
Zobacz także:Tłumy w sklepach. Przyszłość galerii handlowych dalej stoi pod znakiem zapytania
Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl