Ujawniono wydatki rządu na marketing. Wygląda na to, że część pieniędzy została wyrzucona w błoto
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów pokazała, ile od września 2017 roku do lutego 2018 roku wydała na działania w obszarze PR, marketingu i kreowania wizerunku. Na pierwszy rzut oka nie ma się do czego przyczepić. Okazuje się jednak, że strona za prawie 10 tys. nie działa.
Udostępnione przez KPRM dane według Fundacji ePaństwo "nie wyglądają ani przesadnie kontrowersyjnie, ani imponująco". Jest jednak "ale". Strona mlodypremier.gov.pl, na którą wydano niecałe 10 tys. zł, nie działa.
Fundacja zaznaczyła też, że nie do końca rozumie, dlaczego wśród wydatków na PR, marketing i działania wizerunkowe znalazło się opracowanie. "'Programu Szefa Służby Cywilnej wspierającego budowę kultury uczciwości w służbie cywilnej', którego realizacja przyczyni się do wzmocnienia postaw etycznych członków korpusu służby Cywilnej”. Zwraca jednak uwagę, że odpowiadała za to firma zajmująca się też komunikacją.
To nie wszystko. W ramach działań marketingowych znalazło się też prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej, za co KPRM zapłacił 12 tysięcy złotych za rok. Fundacja ePaństwo zaznacza przy tym, że "od dawna funkcjonuje rządowa aplikacja pozwalająca na tworzenie darmowych stron BIP".
Co znalazło się w zestawieniu wydatków na PR, marketing i działania wizerunkowe?
Jak wynika z opublikowanego przez KPRM zestawienia, na "opracowanie 'Programu Szefa Służby Cywilnej wspierającego budowę kultury uczciwości w służbie cywilnej', którego realizacja przyczyni się do wzmocnienia postaw etycznych członków korpusu sc" wydano 19 907,55 zł, na "kontynuację usług BIP-E.pl oraz udzielenie licencji na korzystanie z systemu od 20.10.2017 do 19.10.2018 przeznaczono z kolei 12 300 zł.
Co więcej, organizacja "Gali wręczenia Nagród PRM za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego w 2017" w
dniu 26.10.2017 r. kosztowała 96,555 zł, a "usługa dostarczenia grafik prezentujących działania premiera, rządu i promujących inicjatywy KPRM", zrealizowana od 01.11.2017 do 31.03.2018 r. - 20 910 zł.
Wykonanie strony internetowej mlodypremier.gov.pl do dnia 15.12.2017 r. kosztowało 9,840 zł, a wykonanie spotu reklamowego z okazji dwóch lat funkcjonowania rządu - 49 200 zł. W zestawieniu przy "obsłudze hostingu" widnienie kwota 75 251,40 zł, a przy "świadczeniu usługi w postaci organizacji polsko-brytyjskich konsultacji międzyrządowych pod przewodnictwem PRM M.Morawieckiego oraz Premier Wlk. Brytanii w dniu 21.12.2017 r." - 5 196,67 zł.
Koszt "realizacji sesji fotograficznej Prezesa Rady Ministrów p. Mateusza Morawieckiego" to z kolei 7 380 zł, a "świadczenia specjalistycznych konsultacji oraz doradztwa w zakresie PR dla kierownictwa KPRM" - 24 600 zł.
Za "zapewnienie obsługi fotograficznej i wykonywanie dokumentacji fotograficznej z udziałem PRM oraz wybranych wydarzeń z udziałem członków RM w okresie od 01.02.2018 do 31.01.2019" zapłacono 103 320 zł, a za "usługę doradczo-konsultacyjną z zakresu prowadzenia i optymalizacji kampanii online takich jak Google AdWords, Google Display Network, Facebook Ads, You Tube; mailingi" - 611 752,80 zł.
25 000 - tyle kosztowało natomiast "nagranie sygnału video (wizja oraz fonia), montaż materiału oraz wypożyczenie promptera z obsługą w dniach 3-4.02.2018 r.".
Źródło epf.org.pl
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl