Rośnie zysk ATM Grupa
ATM Grupa - producent programów telewizyjnych - uzyskała w I półroczu 2006 roku przychody w wysokości 35,97 mln zł, co oznacza wzrost o 79% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
14.08.2006 | aktual.: 14.08.2006 08:20
Ponad trzykrotnie zwiększył się także zysk netto (z 2,42 mln zł w I półroczu 2005 roku do 8,04 mln zł w tym samym okresie 2006 roku). Istotny wpływ na rentowność miały przychody z dodatkowych pól eksploatacji programów telewizyjnych (przede wszystkim wpływy z sms-ów).
Jak podano w komunikacie firma kontynuuje realizację uruchomionych w poprzednich latach produkcji, tj. telenoweli „Pierwsza miłość” oraz „Warto kochać”, serialu kryminalnego „Fala zbrodni”, a także teleturnieju „Gra w ciemno”. Najważniejsze nowe zamówienia otrzymane w II kwartale, to:Teleturniej „Przetrwanie” – 3 kwietnia 2006 Grupa ATM podpisała umowę na produkcję 50-ciu odcinków teleturnieju emitowanego w TV4;Teleturniej „Oto jest pytanie” – w maju zrealizowano odcinek pilotażowy teleturnieju na rzecz TVP2, obecnie trwa nagranie pierwszej serii, emisja na antenie planowana jest od września br.;Serial kryminalny „Pitbul” – w lipcu rozpoczęła się realizacja kolejnych 12 odcinków serialu, których emisja będzie miała miejsce w TVP2 jesienią;Mecze I-ej ligi piłki nożnej - na zlecenie Canal+ ATM System realizowała transmisję rozgrywek w trakcie całego II kwartału.
Ponadto, ATM Grupa uczestniczyła w jako wystawca w międzynarodowych targach telewizyjnych MIPCOM w Cannes, międzynarodowych targach telewizyjnych DISCOP w Budapeszcie oraz w festiwalu Rose d’Ore w Lucernie (w związku z otrzymaniem nominacji do nagrody głównej dla telenoweli „Pierwsza miłość”).
„Wejście nowych, zwłaszcza zagranicznych podmiotów na polski rynek medialny może zdecydowanie ożywić sektor producencki. Można założyć, że pojawią się coraz wyższe oczekiwania dotyczące producentów telewizyjnych, zarówno pod kątem technologicznym, jak i merytorycznym. Ponadto, spodziewamy się wdrażania na polskim rynku nowych, nieznanych tu jeszcze formatów telewizyjnych. Jedno i drugie bardzo nas cieszy: po pierwsze dlatego, że jesteśmy najszybciej rozwijającą się firmą producencką, a po wybudowaniu nowego studnia – największego kompleksu w Polsce – będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni. Po drugie – jako aktywny uczestnik SPARKS, prowadzący dość intensywne działania zagraniczne - bardzo dokładnie śledzimy nowe trendy za granicą i jesteśmy gotowi, aby realizować je w Polsce” – mówi Tomasz Kurzewski, prezes ATM Grupa.
Grupa ATM wypłaciła dywidendę za rok 2005 w wysokości 100% zysku jednostkowego. W sierpniu br. sfinalizowano transakcję sprzedaży 100% spółki TeleVideo Media na rzecz Telefonii Dialog. Zysk na transakcji będzie widoczny w wynikach Grupy za III kwartał 2006.
„Decyzja o sprzedaży 100% udziałów była podyktowana przede wszystkim faktem, że w ten sposób każda ze stron będzie mogła skupić się na obszarze ściśle sobie dedykowanym: Grupa ATM będzie rozwijać kontent i pracować nad uruchomieniem kanału interaktywnego, a Telefonia Dialog będzie odpowiedzialna za stworzenie platformy cyfrowej. Mamy porozumienie o współpracy z Telefonią Dialog odnośnie tego przedsięwzięcia i będziemy odpowiadać za dostarczanie kontentu do platformy. W ten sposób zapewnimy spółce optymalne przychody w nowym obszarze działania, jednocześnie wyłączając konieczność ponoszenia nakładów na technologię. Mamy wiele zapytań o naszą bibliotekę ze strony operatorów zarówno komórkowych, jak i stacjonarnych” – dodaje Kurzewski.
W I kwartale 2006 roku przychody Grupy ATM wyniosły 18,7 mln zł, a zysk netto 4,70 mln zł.