Poznaj szczegóły kolejnych trzech stacji II linii metra!
Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, ogłosiła, że do 2018r. mają powstać w dzielnicy Wola trzy kolejne stacje metra: Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza. Budowa stacji ma ruszyć, w 2016 r., a zakończyć się w 2018 r.
Miasto posiada już plany projektu budowy dalszego odcinka II linii metra, który ma liczyć niecałe 3 km i składać się z trzech stacji: Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza. Na jesieni, władze miasta planują przetarg, który ma wyłonić wykonawcę projektu. Jeśli uda się szybko znaleźć wykonawcę, budowa ma szansę rozpocząć się już pod koniec przyszłego lub na początku 2016 roku. Projekt stacji dla odcinka zachodniego - Płocka, Młynów i Księcia Janusza - przygotowało Biuro Projektów Metroprojekt.
Stacja Płocka
Stację Płocka, która wstępnie miała nazywać się Wolska zlokalizowano wzdłuż ulicy Płockiej, ze skrzyżowaniem z ulicą Wolską. Pierwsze plany zakładały budowę stacji na skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską, jest to strategiczne miejsce, jeśli chodzi o przesiadki w tej części dzielnicy, obok dawnego PDT-u. Jednak okazało się, że nie można wykonać prac pod budynkami na ulicy Kasprzaka. Wobec tego trzeba było zmienić plany i umieścić staję na skrzyżowaniu ulic Płockiej i Wolskiej. Wejście do metra będzie w południowej części skrzyżowania ulic Wolskiej i Płockiej.
Utrudnieniem, które ma pojawić się w czasie budowy stacji w tym miejscu ma być: zamknięty przejazd ul. Płocką na odcinku Wolska - Ludwiki. Samochody oraz tramwaje nie będą wyłączone z ruchu na ul. Wolskiej.
Stacja Młynów
Z początku stacja miała powstać w sąsiedztwie Parku Moczydło u zbiegu ul. Górczewskiej i al. Prymasa Tysiąclecia, dlatego wstępna nazwa stacji odnosiła się do niego i nazywała się Moczydło. Miejsce lokalizacji stacji zmieniało się jeszcze dwa razy. Została przeniesiona w kierunku wschodnim z mniej uczęszczanego miejsca między parkami przy skrzyżowaniu al. Prymasa Tysiąclecia, z Górczewską.
Szukając odpowiedniego miejsca projektanci napotkali jednak na problem budowy tunelu, pod wiaduktem kolejowym, którego filary pochodzą jeszcze z czasów carskich. Nie chciano również zamykać ruchliwej al. Prymasa Tysiąclecia. Dlatego ostatecznie stacja metra Młynów będzie znajdować się na ulicy Syreny. Walorem tego miejsca jest też rozwiązanie komunikacyjne: pasażerowie będą mogli sprawnie przesiąść się z metra do podmiejskich pociągów. Przystanek pociągowy Warszawa Koło, zmieni wówczas nazwę na Młynów.
Na ten czas usunięte zostaną przejścia dla pieszych na wysokości ul. Sokołowskiej, ale zachowany będzie przystanek autobusowy w stronę centrum. Planowane jest wznowienie przystanku w stronę Bemowa między ul. Syreny a Sokołowską. Dodatkowym utrudnieniem, które pojawi się w czasie budowy stacji Młynów dotyczy wstrzymania ruchu na ulicy Górczewskiej.
Stacja Księcia Janusza
Zgodnie z planami stacja ma mieścić się u zbiegu Górczewskiej, Księcia Janusza i Jana Olbrachta. Na stacji ma znajdować się pomieszczenie postojowe dla pociągów oraz miejsce do ich zawracania.
Wobec tego będzie to najprawdopodobniej najdłuższa stacja, licząca około 190 metrów. Stacja Księcia Janusza ma zmieścić na torach postojowych dwa składy pociągów. Poza tym stacja będzie składać się z kanałów do przeglądów technicznych oraz rozjazdów.
W czasie budowy stacji zostanie zamknięta tylko jedna jezdnia ul. Górczewskiej w kierunku Bemowa. Na drugiej mają pojawić się dwa pasy w stronę centrum i jeden z powrotem. Będą również zamykane etapowo wjazdy w ulice Księcia Janusza i Jana Olbrachta.