Pierwsza polska luksusowa limuzyna już niedługo wyjedzie na drogi. Pojazd nawiązuje designem do kultowej Warszawy 223.
Pomysł stworzenia następcy legendarnego samochodu narodził się w głowach dwóch Wrocławian Michała Koziołka i Michała Puchalskiego. W ciągu pięciu lat zbudowali od podstaw New Warsaw Wratislavia – tak brzmi pełna nazwa auta. Ma ono osiągać prędkość 300 km/h. Pojazd jest gotowy w 90 proc., ale już interesuje się nim ponad 20 klientów. Limuzyna ma kosztować 1,5 mln zł.
Auto będzie trudno dostępne, ponieważ, jak przyznał w rozmowie Koziołek, pasjonaci będą produkować tylko 4 takie limuzyny rocznie.
Pierwszy raz napisaliśmy o Nowej Warszawie w grudniu 2012 roku. Zapowiadaliśmy wówczas, że projektanci przygotowują cztery propozycje wyglądu samochodu, a na początku stycznia 2013 internauci będą mogli wybrać najlepszy. Tak się stało. Głosujący wybrali klasyczny model w kolorze bordo.
W tworzeniu projektu Michałem Koziołkiem uczestniczą: Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński z Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za modelowanie i rendering odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny i można go śledzić na bieżąco na stronie internetowej samochodu.
Oryginalna Warszawa była produkowana w latach 1951–1973 w warszawskiej FSO na Żeraniu na licencji radzieckiego samochodu "Pobieda" ("Zwycięstwo"). Był to pierwszy w powojennej historii samochód produkowany seryjnie. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Ogółem powstały 254 471 egzemplarze samochodu.
źródło: mambiznes.pl
Przeczytaj też: Komunikacja w święta: bez wybranych linii i z objazdami