PolskaKraków idealny dla biznesu

Kraków idealny dla biznesu

Kraków znowu okazał się bezkonkurencyjny na tle polskich miast, w rankingu na najlepsze miejsca dla biznesu w Polsce. Tylko tutaj pracuje 24 proc. spośród wszystkich pracowników sektora usługowego, a tendencja jest wzrostowa.

Kraków idealny dla biznesu
Źródło zdjęć: © WP.PL | Robert Kulig

30.06.2014 14:25

Kraków po raz kolejny okazał się bezkonkurencyjny i zostawia daleko w tyle pozostałe miasta Polski.

- Kraków jest największym ośrodkiem sektora usług dla biznesu. Miasto zajmuje pozycję lidera pod względem zatrudnienia – w 85 zlokalizowanych tu centrach usług z zagranicznym kapitałem pracuje już 30,6 tys. specjalistów. To o ponad 5 tys. więcej niż rok temu. Oznacza to, że Kraków zajmuje również pierwsze miejsce, jeśli chodzi o największy wzrost liczby pracowników - poinformowali twórcy raportu ABSL.

W całej Polsce, w centrach usług biznesowych pracuje 128 tys. specjalistów. W ciągu ostatnich dwóch i pół roku, a branża urosła o 50proc. To oznacza, że tylko w Krakowie jest 24 proc. wszystkich pracowników w tym sektorze.

Informacje zawarte w raporcie potwierdziły te sprzed pół roku, kiedy w "2014 Tholons Top 100 Outsourcing Destinations" Kraków zajął 9. na świecie, pod względem najlepszych inwestycji na świecie dla sektora outsourcingowego. Tym samym, po raz pierwszy wyprzedził Dublin (obecnie numer 10 w rankingu) i zajmuje najwyższe miejsce wśród lokalizacji europejskich. Inne polskie miasta – Warszawa i Wrocław – również dotarły do pierwszej setki najlepszych lokalizacji (32 i 65 miejsce w rankingu).

Przez ostatni rok to w Krakowie otworzyło się 14 nowych centrów usług z zagranicznym kapitałem, m.in. GE Healthcare, Lundbeck, RWE czy Samsung. Wcześniej pojawiły się tam m.in. Brown Brothers Harriman, Capgemini, Cisco, Euroclear, HSBC, IBM, Luxoft, Rolls-Royce, Shell i State Street.

- Zdecydowana większość centrów operacji dla biznesu oferuje swoim klientom wielofunkcyjne wsparcie, w tym operacje oparte na wiedzy, wymagające wysokich kompetencji. Aby efektywnie realizować te procesy, centra muszą zatrudniać najlepszych pracowników z najwyższymi kwalifikacjami – komentuje Piotr Dziwok, Wiceprezes ABSL.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)