Trwa ładowanie...
d13eu2h

Kontrowersyjny billboard dot. aborcji uaktywnił internautów. Stworzyli przeróbki

- Badania dowodzą, że 80 proc. kobiet, które miały raka jajnika, macicy lub mózgu, dokonało aborcji - czytamy na billboardzie Nelumbo Institute. Wzbudził on zainteresowanie internautów na tyle, że w sieci zamieścili własne grafiki. Uderzają one jednak nie w autorów pierwowzoru, ale w... Kościół.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kontrowersyjny billboard dot. aborcji uaktywnił internautów. Stworzyli przeróbki
(Facebook.com)
d13eu2h

Okazuje się, że kreatywność internautów nie zna granic. Tym razem przerobili billboard dotyczący skutków aborcji i tym samym zaatakowali Kościół.

Zamiast lekarza pojawiają się albo prof. Bogdan Chazan, albo abp Stanisław Gądecki. Słowo "aborcja" zostało natomiast zastąpione "chrztem", "księdzem po kolędzie" oraz "popieraniem finansowania Kościoła z budżetu państwa".

Facebook.com
Facebook.com
Facebook.com

Pozostałym internautom przeróbki się podobają. - Super!!! Skąd to masz? - pytają użytkownika, który udostępnił post z grafikami.

Zobacz też: Nowacka: PiS chce trzymać kobiety w domach

Co na to autorzy pierwowzoru?

Nelumbo Institute na swojej stronie zamieścił komunikat, w którym tłumaczy się z billboardu. Jak podkreślił, nie jest organizacją związaną z Kościołem Katolickim i nie wspiera żadnej partii politycznej.

d13eu2h

Podkreślił też, co chciał osiągnąć, a co nie było jego celem. - Świadomie użyliśmy konwencji wizerunku lekarza, aby zdemaskować atrybucję, która powoduje, że ludzie automatycznie ufają osobie w fartuchu bez względu na jej kompetencje - zaznaczył.

Jednocześnie stwierdził, że nie nadużył wizerunku lekarza, bo "częścią syndromu postaborcyjnego bywa (niezwykle często) powstanie nowotworu w piersi lub jajniku, a w późniejszym czasie także w mózgu".

Dodał, że nie miał zamiaru piętnować kobiet, które dokonały aborcji.

Źródło: Facebook/nelumboinstitutepl/WP

d13eu2h

Podziel się opinią

Share

d13eu2h

d13eu2h
Więcej tematów