PolskaKoalicja w walce o bezpieczny Internet

Koalicja w walce o bezpieczny Internet

Operatorzy największych polskich portali internetowych i dostawcy Internetu będą wspierać działania podejmowane przez punkt kontaktowy ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie - istniejący od początku tego roku przy Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej NIFC Hotline Polska - Dyżurnet.pl.

09.09.2005 | aktual.: 09.09.2005 07:46

Współpraca Dyżurnetu z operatorami największych polskich portali oraz z dostawcami Internetu zainaugurowana została serią spotkań jego przedstawicieli z firmami: Wirtualna Polska, Onet.pl, Hoga.pl SA, Aster City i PRO FUTURO S.A.

Zespół Dyżurnetu przedstawił uczestnikom rozmów zakres swoich obowiązków, sposoby postępowania ze zgłoszeniami otrzymywanymi od użytkowników Internetu oraz zasady współpracy z policją. Uczestnicy spotkań zadeklarowali swoje poparcie dla projektu tworzenia sieci narodowych hotline'ów realizowanego w państwach Unii Europejskiej i dla działań podejmowanych przez polski hotline - czytamy w komunikacie prasowym.

Pierwszym efektem nawiązanej współpracy ma być wymiana bannerów pomiędzy Dyżurnetem a firmami, które zadeklarowały chęć wsparcia jego działalności. Dzięki temu informacja o istnieniu Dyżurnetu dotrze do większej liczby użytkowników Internetu i pozwoli na szybsze zlokalizowanie strony, na której znajduje się niezbędna informacja i formularz służący do zgłaszania nielegalnych treści.

Przedstawiciele firm, z którymi prowadzone były rozmowy, wyrazili również gotowość do utworzenia komitetu doradczego ds. walki z nielegalnymi treściami, który będzie działał przy zespole Dyżurnetu. Jego rolą ma być doradzanie zespołowi w przypadkach trudnych zgłoszeń, wymiana doświadczeń w zakresie usuwania nielegalnych treści w Internecie oraz opiniowanie efektów pracy Dyżurnetu.

- Mamy nadzieję, że dzięki wykazanemu zainteresowaniu i zaangażowaniu ze strony polskich portali i dostawców Internetu możliwa będzie szybsza, efektywna reakcja w przypadku zgłoszenia nielegalnych treści znajdujących się w oferowanych przez nich serwisach - powiedział Marek Dudek, kierownik NIFC Hotline Polska.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)