Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
tefal
16-09-2019 10:48

Jeśli sprzątać to na całego!

Ty też masz dość nadmiaru? Treści, informacji i… śmieci? Tak? Nie jesteś sam. Dlatego powstała akcja #SKUTECZNIEPOSPRZATANE – wspólne dzieło marki Tefal i Fundacji Nasza Ziemia. I dlatego zakończyła się w tak nieoczekiwany sposób!

Artykuł sponsorowanyArtykuł sponsorowany
Jeśli sprzątać to na całego!Źródło: Shutterstock.com
d1jnnc5
d1jnnc5

Wygrywa… każdy park!

Celem akcji było oczyszczenie ze śmieci wybranego parku narodowego w Polsce. O tym, które miejsce zostanie uprzątnięte, można było zadecydować, biorąc udział w głosowaniu na stronie www.skutecznieposprzatane.pl. I chociaż początkowo tylko wybrany przez konsumentów park miał być posprzątany, to marka Tefal wraz z Fundacją Nasza Ziemia postanowił posprzątać wszystkie parki biorące udział w akcji, dając w pełni wyraz hasłu kampanii: #SKUTECZNIEPOSPRZATANE. Do akcji zostały wytypowane cztery parki narodowe: Kampinoski, Wigierski, Roztoczański i Gorczański.

Dlaczego Tefal?

Dlaczego międzynarodowa firma zainteresowała się problemem śmieci w Polsce? Bo sami dbają o to, by ich produkty jak najdłużej były sprawne.

- Podejście, jakie praktykuje Tefal to przykład balansu pomiędzy chęcią bycia rynkowym liderem, a szacunkiem dla środowiska. 10-letnia gwarancja naprawialności, jaką dają swoim produktom, to rynkowy ewenement - mówi Sławomir Brzózek, prezes fundacji Nasza Ziemia, partnera akcji.

Działo się

14 lipca na jeden dzień zniknęła cała treść ASZ Dziennika. Zakładki i artykuły zastąpiła biała plansza z hasłem #SkuteczniePosprzatane. Puste reklamy pojawiły się także na stronach Filmweb, Gazeta.pl i Noizz. Podobna sytuacja miała miejsce również w kanałach społecznościowych aktora - Mateusza Damięckiego i prezenterki telewizyjnej - Agnieszki Cegielskiej. Treść z ich profili zniknęła całkowicie na 24 godziny, a obserwatorzy mogli zobaczyć tylko pojedynczy post z hasłem kampanii. Miało to zwrócić uwagę na problem nadmiaru treści i jednocześnie zasymulować „wysprzątanie” cyfrowego środowiska.

d1jnnc5

Skąd pomysł na akcję?

Tefal zwrócił uwagę na to, co łączy parki narodowe. Okazało się, że nie wszystkimi podobieństwami warto się chwalić. Wszystkie są piękne, każdy wyjątkowy i wszystkie połączone tym samym problemem – śladami obecności człowieka. Niestety, śmieci pojawiają się tam, gdzie pod żadnym pozorem nie powinny się pojawić. Nie tylko szpecą krajobraz, ale przede wszystkim mogą stanowić zagrożenie dla głównych rezydentów parków, czyli zwierząt. Na domiar złego w większości z wyznaczonych miejsc można spotkać gatunki chronione i zagrożone wiec tym bardziej powinniśmy o nie dbać. Zauważony problem należało niezwłocznie wyeliminować. Jak? Czasem wystarczy zrobić to, co najprostsze – czyli zwyczajnie posprzątać. I tak doszło do współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, która sprzątaniem ziemi i dbaniem o środowisko zajmuje się od lat.

Artykuł sponsorowanyArtykuł sponsorowany
d1jnnc5

WP Wiadomości na:

d1jnnc5
Więcej tematów