Jak w ciągu jednego roku otworzyć 3 nowe rynki i osiągnąć sukces?
Answear.com nie zwalnia tempa! Popularny multibrandowy sklep internetowy koncentruje się na sprzedaży i rozwoju nie tylko na obecnych rynkach – w 2021 r. spółka kontynuowała ekspansję, z sukcesem wkraczając do Grecji, Chorwacji i na Cypr, tym samym swoim zasięgiem obejmując już 10 krajów regionu CEE. Jakie nadzieje wiąże z południem Europy i co wpłynęło na jej udany debiut w tych rejonach?
Answear chce zostać liderem w sprzedaży mody online w regionie CEE i wytrwale dąży do tego celu. W 2014 r. sklep rozpoczął ekspansję: wystartował w Czechach i na Słowacji. Rok później pojawił się w Rumunii i na Ukrainie, w 2016 r. jego celem stały się Węgry, w 2018 r. Bułgaria. W tym roku nadszedł czas na kolejne 3 nowe rynki, w których rentowność na poziomie EBIDTA Answear.com zamierza osiągnąć już w 2023 r.
Answear pojawia się w Grecji
Końcem sierpnia Answear oficjalnie pojawił się w Grecji. "Tuż po starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji." - przekonuje Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki. Grecja jest jednym z największych rynków w regionie, zamożnym i dynamicznie rozwijającym się pod względem e-commerce. Tylko w 2020 r. jego wzrost wyniósł 47%! Zamieszkuje go prawie 11 mln ludności, z czego ok. 8,4 mln jest użytkownikami sieci. Grecy często wybierają formę zakupów online – jak podają statystyki, robi to 6 na 10 internautów. W sieci kupują przede wszystkim produkty modowe, elektronikę, akcesoria i gry komputerowe. Co ciekawe, o wiele bardziej wolą zakupy poprzez stronę sklepu – zakupy internetowe za pośrednictwem telefonu robi tylko 25% klientów. Greckie klientki i klienci maja dużą świadomość w zakresie marek premium, lubią styl casualowy i modę sportową, przywiązują także wagę do ekologii. Na Answear znajdą produkty, które trafią w ich gust: sklep dysponuje sporą ofertą ubrań i akcesoriów comfywear i casual, takich jak bluzy damskie i męskie, dresy, T-shirty czy sneakersy.
Kolejny rynek – Chorwacja
Zaledwie miesiąc po starcie w Grecji, Answear pojawił się w Chorwacji. Jest to niewielki, bo liczący ok. 4 mln potencjalnych klientów, ale dynamicznie rozwijający się rynek. Z rok na rok zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne – Chorwaci lubią kupować w sieci, a do tej formy przekonują ich przede wszystkim atrakcyjne ceny, szeroka oferta produktowa oraz programy lojalnościowe. "Penetracja Internetu w Chorwacji jest na wysokim poziomie, statystyki i badania rynkowe pokazują, że Chorwaci polubili zakupy przez Internet, kupują coraz więcej i coraz chętniej. Produkty z branży fashion cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. Moda, dbałość o swój wygląd jest ważna dla chorwackich konsumentów, zwłaszcza dla kobiet które są w centrum naszej uwagi. Konkurencja na rynku jeszcze nie jest tak silna jak w krajach Europy Zachodniej, a my znacznie poszerzyliśmy i dalej rozwijamy ofertę produktową, która pozwala na trafienie w gusta klientów również na nowych rynkach, więc liczymy, że szybko zdobędziemy pozycję jednego z liderów w sprzedaży mody przez Internet. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com. Po kilku miesiącach działania na chorwackim rynku Answear może pochwalić się udanym debiutem. "Naszym kluczem do sukcesu jest jasna strategia oraz fakt, że oferujemy coś więcej niż tylko ubrania. Nasi klienci mogą tu znaleźć prawdziwą inspirację i pozytywne treści, które pomogą im radzić sobie z codziennymi wyzwaniami." – dodaje Sandra Gasparic Country Manager na rynek chorwacki.
Kierunek? Południe Europy!
Pod koniec roku spółka wkroczyła na 3. rynek, którym okazał się Cypr. Tym samym pobiła swój dotychczasowy rekord – do tej pory w ciągu roku pojawiała się maksymalnie w 2 krajach. Rok 2021 r. był pod tym względem przełomowy i pełen wyzwań. Na tym plany się nie kończą! Na razie spółka zdradziła, że w przyszłym roku zamierza otworzyć przynajmniej 2 kolejne rynki, a docelowo chce być obecna we wszystkich państwach bałkańskich. Efektywne działanie w nowych krajach może zagwarantować bogate doświadczenie i możliwości logistyczne w dostawach na południe Europy. Sklep chce przyciągnąć nowych klientów poprzez kampanie budujące świadomość marki oraz stale powiększany asortyment. Już teraz oferta liczy ponad 400 topowych marek z różnych półek cenowych i ok. 115 tys. produktów. Klienci znajdą tutaj odzież, buty i dodatki na każdą porę roku, od elementów denimowych, po sukienki, cieplejsze kurtki i https://answear.com/k/ona/obuwie/kozaki-i-botki.
***
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.