14‑letnia Polka za młoda na reklamę pokazu mody
Australijska branża mody
zrezygnowała z planów wykorzystania 14-letniej polskiej
modelki jako twarzy reklamującej doroczny pokaz, gdy magazyny mody
odmówiły opublikowania fotografii dziewczyny, bo jest za młoda.
11.04.2008 | aktual.: 11.04.2008 11:49
Organizatorzy australijskiego tygodnia mody chcieli, by gwiazdą pokazu w dniach 28 kwietnia - 2 maja była polska modelka, 14- letnia Monika Jagaciak.
Wydawcy magazynów "Vogue" i "Marie Claire" zagrozili jednak, że wycofają się z relacjonowania pokazów, jeśli organizatorzy nie podporządkują się obowiązującym w Paryżu i Londynie zasadom, zakazującym prezentowania modelek poniżej 16. roku życia.
To pozostaje w rozdźwięku z waszym zadaniem - sprzedawaniem ubrań kobietom. Zatrudniacie tak młode dziewczyny, że nie mają jeszcze kobiecych kształtów. Jakie są skutki? Zostają wyrzucone na śmietnik, jak tylko zaczynają im rosnąć piersi i biodra. To absurd - powiedziała w australijskim radiu szefowa australijskiego wydania "Vogue" Kirsty Clements.
Na skutek protestów organizatorzy wprowadzili w trybie natychmiastowym zasadę, że "wszyscy modele i modelki występujący w Australijskim Tygodniu Mody będą musieli mieć co najmniej 16 lat i być reprezentowanym przez prestiżową agencję" - napisał w oświadczeniu organizator Simon Lock.