Trwa ładowanie...

Mają 30 lat, lubią pieniądze i adrenalinę. Naukowcy zbadali "pokolenie Henryków"

Mają pieniądze, chcą żyć pełnią życia i przeżywać silne emocje - oto nowi przedstawiciele grupy społecznej, rosnącej w siłę światopoglądowo i konsumencko. Pokolenie Henryk i Henryków to właśnie odkryta, wyższa klasa średnia.

Mają 30 lat, lubią pieniądze i adrenalinę. Naukowcy zbadali "pokolenie Henryków"Źródło: 123RF.COM
dzpxwy7
dzpxwy7

GfK Polonia i Clue PR, dwie firmy zajmujące się badaniem rynku, opublikowały raport na temat polskiej, wyższej klasy średniej.

"Pomiędzy Generacją Z, Y i Millenialsami wyrosła w Polsce silna grupa konsumentów: Henryków, żyjących wygodnie, niekiedy z rozmachem, ale nie rozrzutnie" czytamy na stronie GFK.

Na Zachodnie już jakiś czas temu opublikowano raport "Pokolenie Henry", którego nazwa pochodzi od pierwszych liter angielskich wyrazów High Earner Not Rich Yet (tłum. dużo zarabiający, jeszcze nie bogaci). Badaniem zostali objęci Polacy i Polki w wieku 26-45 lat.

Kim jest typowy Henryk i typowa Henryka? Po pierwsze to osoby głęboko przekonane, że gadżety technologiczne znacznie ułatwiają życie. Dla wielu z nich gadżety są synonimem wiedzy i otwartości umysłu.

dzpxwy7

Henrykowie uważają się za Europejczyków, lubią adrenalinę i silne emocje. Są nastawieni na osiąganie celów- jeśli coś sobie założą, realizują swój plan. Nie chcą być definiowani przez pryzmat tego, co posiadają, jednocześnie jednak uważają, że bez odpowiednich pieniędzy nie można być szczęśliwym człowiekiem.

Mają abonament sportowy i prywatną opiekę medyczną. Duża część posiada kredyty konsumencie, lub pożyczki.

Najbardziej chcieliby nie denerwować się o swoją przyszłość, choć często obawiają się problemów osobistych.
Dla Henryk i Henryków niezależność jest ogromną wartością.

Źródło:
GfK Polonia

dzpxwy7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dzpxwy7
Więcej tematów