Samolot lądował bez podwozia. Zdjęcia z USA krążą w sieci

Samolot należący do amerykańskich linii lotniczych Delta wylądował na międzynarodowym lotnisku Charlotte Douglas w środę rano bez wysuniętego podwozia - poinformowali przedstawiciele Delty. Incydent spowodował spore opóźnienia.

Awaryjne lądowanie samolotu Delta w CharlotteAwaryjne lądowanie samolotu Delta w CharlotteŹródło: Twitter
d1ds5sn

Samolot Boeing 717 o numerze 1092 wyleciał z Atlanty o godzinie 7.25 rano w kierunku Charlotte w Karolinie Północnej.

Według Delty na pokładzie było dwóch pilotów, trzech stewardów i 96 pasażerów.

Krwawe zamieszki pod Paryżem. Policjant zabił nastolatka

Linie były przygotowane

Podczas lądowania doszło do awarii systemu odpowiedzialnego za wysunięcie przedniego podwozia. Samolot wylądował jednak bezpiecznie.

d1ds5sn

"Nic nie jest ważniejsze niż bezpieczeństwo naszych klientów i ludzi" - przekazał zarząd Delty w oświadczeniu.

"Chociaż jest to rzadkie zjawisko, załogi lotnicze Delta szkolą się intensywnie, aby bezpiecznie radzić sobie w wielu scenariuszach, a lot 1092 wylądował bezpiecznie bez zgłoszonego uszczerbku na zdrowiu osób na pokładzie" - dodano.

"Naszym następnym celem jest zaopiekowanie się naszymi klientami podczas tego lotu, w tym odzyskanie ich bagażu i bezpieczny dowóz ich do miejsca docelowego. Przepraszamy naszych klientów za to, czego doświadczyli" - przekazały linie.

d1ds5sn

Pracownicy linii lotniczych współpracują z innymi urzędnikami na lotnisku w Charlotte, aby przenieść samolot z pasa startowego. Został on zamknięty do czasu usunięcia maszyny.

"Raz zeszliśmy nisko, a potem znowu się wznieśliśmy"

- Załoga powiedziała nam, że jest problem z podwoziem i poinstruowała nas, abyśmy przejrzeli informacje dotyczące bezpieczeństwa - powiedział pasażer feralnego lotu na antenie Channel 9.

- Raz zeszliśmy nisko, a potem znowu się wznieśliśmy. Za drugim razem trzymaliśmy się mocno, ale lądowanie było gładkie. Żadnych trzasków ani nawet głośnych dźwięków. Byliśmy z tyłu, więc może dlatego. Wszystkich ewakuowano trapami. Załoga i piloci byli wspaniali! - przekazał inny pasażer.

d1ds5sn

Na lotnisku Charlotte nadal występują opóźnienia. Ciężko stwierdzić, kiedy ruch lotniczy wróci do normy.

Historyczne lądowanie na Okęciu

Sprawa z Charlotte przypomina awaryjne lądowanie samolotu Boeing 767-300ER, z awarią podwozia, które odbyło się 1 listopada 2011 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie. Było to jedyne w historii tego portu lotniczego lądowanie ze schowanym podwoziem.

Kapitanem lotu był Tadeusz Wrona, który bezpiecznie posadził maszynę na specjalnie przygotowanym pasie. Nikomu z osób na pokładzie nic się nie stało.

Źródło: Channel 9

Czytaj także:

WP Wiadomości na:

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.