Wirtualna Polska o sukcesach w 2005 roku i planach na 2006
Rok 2005, w którym Wirtualna Polska obchodziła 10-lecie swojego istnienia, był przełomowy dla spółki.
27.01.2006 07:19
WP zwiększyła przychody o prawie 65%, jako jedyna spośród internetowych graczy odnotowała wzrost na rynku reklamy internetowej, a także wyraźnie zmniejszyła dystans do swojego głównego konkurenta. W 2006 roku spółka zapowiada jeszcze większe umocnienie swojej pozycji - czytamy w komunikacie prasowym.
Obecnie na rynku portali Wirtualna Polska utrzymuje silną drugą pozycję i nieustannie ją umacnia. W listopadzie 2005 WP miała zasięg na poziomie 69,15%, czyli niższy od pierwszego Onetu o zaledwie 6,22% (MegaPanel/ PBI, listopad 2005). Dystans zmniejszył się o prawie 2% w porównaniu z październikiem (WP: 68,84%, Onet: 76,98%). W niektórych usługach i serwisach WP już teraz zajmuje 1. miejsce. Niekwestionowanym liderem na polskim rynku jest Poczta WP. W przeciągu ostatnich trzech miesięcy (od momentu wprowadzenia nowej – 3GB – poczty we wrześniu 2005) usłudze przybyło prawie dwa razy więcej aktywnych użytkowników niż w przeciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2005. Obecnie WP posiada ponad 3 miliony aktywnych kont pocztowych. Pierwsze miejsca na rynku zajmują także serwisy rozrywkowe, serwis Książki, serwis z programem telewizyjnym, serwis Praca oraz serwis Dla Dzieci - informuje WP.
W 2005 roku odnotowaliśmy bardzo dynamiczny wzrost przychodów – mówi Dominika Herburt-Heybowicz, Członek Zarządu Wirtualnej Polski. – W stosunku do 2004 roku zwiększyły się one o ponad 65%. Na koniec roku przychody ogółem były o prawie 20% wyższe od tego, co szacowaliśmy jeszcze pod koniec trzeciego kwartału. Świadczy to niezbicie o bardzo dobrych wynikach czwartego kwartału. – dodaje Dominika Heybowicz. Na koniec 2005 roku Wirtualna Polska wypracowała pozytywną EBITDA z marżą przekraczającą 6%. Jest to niewątpliwy sukces, gdyż w 2004 roku EBITDA była jeszcze znacząco ujemna. Dzięki ustabilizowaniu sytuacji finansowej, WP mogła też zwiększyć wydatki inwestycyjne, które w 2005 roku były ponad 6-krotnie większe w porównaniu z rokiem 2004. W 2005 roku zostały też powiększone nakłady na promocję marki oraz na kontent, co zaowocowało umocnieniem pozycji rynkowej portalu.
Przychody gotówkowe ze sprzedaży powierzchni reklamowej Wirtualnej Polski wzrosły o 119% w porównaniu do roku 2004, a wyniki sprzedaży tylko za IV kwartał 2005 są wyższe o ponad 160% w porównaniu do analogicznego okresu 2004. Trzeba podkreślić, że WP – jako jedyna z internetowych graczy – zanotowała na rynku reklamy internetowej wzrost aż o 6 punktów procentowych. – mówi Dominika Heybowicz – Szacujemy, że w IV kwartale 2005 r. udział WP w rynku reklamy internetowej wyniósł 25%. Naszym celem jest osiągnięcie w ostatnim kwartale 2006 roku poziomu 32%.
Mówi Dominika Herburt-Heybowicz: W zeszłym roku obchodziliśmy 10-lecie swojego istnienia. W tym roku – z czystą kartą – otwieramy drugą dekadę. Przede wszystkim zamierzamy zwiększać oglądalność i istotnie umocnić pozycję na rynku. Naszym celem nadrzędnym jest pozycja numer 1 w polskim Internecie. W lutym planujemy ruszyć z nową stroną główną, której kluczowym wyznacznikiem jest przejrzystość i funkcjonalność. Ponadto, stawiamy na społeczność budowaną wokół portalu oraz na rozwój płatnych usług multimedialnych. Nieustannie pracujemy też nad ulepszeniami w Poczcie WP. Ponadto, ważnym elementem naszej strategii jest wykorzystanie synergii z Grupą Kapitałową TP. Wirtualna Polska doskonale bowiem wpisuje się w działalność Grupy, która dąży do bycia operatorem zintegrowanym. Już teraz realizujemy wspólne przedsięwzięcia marketingowo-promocyjne (m.in. promocja świąteczna Neostrady) oraz pracujemy nad uruchomieniem wspólnych produktów i wymianą treści w ramach grupy TP (tu bardzo istotna współpraca z PTK Centertel,
operatorem sieci Orange)
.