Tramwaje hałasują i piszczą na łukach? ZTM wyjaśnia i odpiera zarzuty

Oświadczenie Zarządu Transportu Miejskiego.

Obraz
Karol Lewandowski

"Nieprawdą jest, jak stanowczo twierdzi w swoim „demaskatorskim” artykule, jeden ze stołecznych dzienników, że to Zarząd Transportu Miejskiego ponosi winę za to, że tramwaje hałasują i piszczą na łukach. Obarczanie organizatora transportu winą za sprawy czysto techniczne, za które odpowiedzialny jest operator oraz właściciel infrastruktury szynowej, jest nie tylko nieuprawnione, ale wręcz absurdalne" - czytamy w oświadczeniu Zarządu Transportu Miejskiego.

"Podczas uzgodnień dotyczących warunków jakie powinien spełniać tabor tramwajowy, jakie były prowadzone przed ogłoszeniem tzw. przetargu stulecia (przetarg na zakup 186 całkowicie niskopodłogowych tramwajów), ZTM opiniował zagadnienia dotyczące przede wszystkim funkcjonalności przestrzeni pasażerskiej oraz komfortu podróży dla pasażerów. Dlatego został postawiony warunek całkowicie niskiej podłogi, bez żadnych stopni pośrednich oraz warunek szerokich i wygodnych dla pasażerów przejść a także siedzeń dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi".

Jak wynika ze sprostowania - "w żadnym momencie urzędnicy ZTM nie – cytując artykuł – „zalecili, by koła zostały sztywno przymocowane do podwozia, a nie skręcały razem z torem”. Wiedząc, że nie wszyscy producenci tramwajów posiadali w swojej ofercie pojazdy wyposażone w wózki skrętne i by nie ograniczać konkurencyjności, ZTM zalecił dopuszczenie do przetargu wszystkich rodzajów pojazdów spełniających warunki niskiej podłogi i szerokich przejść. Zdecydowanie jednak czym innym jest zalecenie dopuszczenia do przetargu wszystkich rodzajów pojazdów, a czym innym jest nakazanie stosowania tylko jednego typu wózków" - wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego.

"To do przewoźnika należało ostateczne rozstrzygnięcie tej kwestii i takie sformułowanie warunków technicznych dotyczących zamawianego taboru, żeby spełnione zostały warunki postawione przez ZTM w trosce o komfort pasażerów oraz by tramwaje nie powodowały nadmiernego hałasu" - tłumaczy w swoim oświadczeniu Zarząd Transportu Miejskiego. .

Źródło: (ztm)

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Chce "wybić się na niepodległość"? Były prezydent o Nawrockim
Chce "wybić się na niepodległość"? Były prezydent o Nawrockim
Nawrocki "zabrał całe powietrze". Mastalerek wróży problem Kaczyńskiemu
Nawrocki "zabrał całe powietrze". Mastalerek wróży problem Kaczyńskiemu
Historyczny przemyt. Tona kokainy zarekwirowana w Nigerii
Historyczny przemyt. Tona kokainy zarekwirowana w Nigerii
Romanowski kontratakuje. Zawiadomienie ws. Żurka
Romanowski kontratakuje. Zawiadomienie ws. Żurka
Komorowski o zapowiedziach Nawrockiego.  Ocenił, na czym mu zależy
Komorowski o zapowiedziach Nawrockiego. Ocenił, na czym mu zależy
"Niemądre, złe i głupie". Tomczyk ostro skrytykował słowa Nawrockiego
"Niemądre, złe i głupie". Tomczyk ostro skrytykował słowa Nawrockiego
Tragiczny wypadek na Dolnym Śląsku. Droga zablokowana
Tragiczny wypadek na Dolnym Śląsku. Droga zablokowana
Co jeśli doszłoby do zwycięstwa Rosji? Wyniki raportu
Co jeśli doszłoby do zwycięstwa Rosji? Wyniki raportu
Kolumbia wstrzymuje wymianę danych wywiadowczych z USA
Kolumbia wstrzymuje wymianę danych wywiadowczych z USA
Rosjanie na cenzurowanym w Polsce. Wielu straciło prawo do azylu
Rosjanie na cenzurowanym w Polsce. Wielu straciło prawo do azylu
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Idą zmiany w NIK. Ludzie Banasia na wylocie
Idą zmiany w NIK. Ludzie Banasia na wylocie