TVP3 przekształca się w kanał informacyjny
W obowiązującej od 2 stycznia nowej ramówce TVP3 Regionalnej przygotowano sporo zmiany.
Przygotowano je przede wszystkim z myślą o przekształceniu TVP3 Regionalnej w kanał TVP Info (ruszy w połowie 2007 roku). W TVP3 będzie znacznie więcej niż dotychczas serwisów informacyjnych. W „Poranku Kuriera”, emitowanym od 6.00 do 9.30, serwisy pojawiać się będą co 15 minut, a w ciągu dnia od 10.00 – w dni powszednie – co 30 minut.
Zwiększy się ilość programów o tematyce ekonomicznej. „Kurier biznes” zamiast dwóch wydań będzie miał 7-8, trwających 3-4 minuty. W programie znajdą się m.in. bieżące informacje z giełdy i dotyczące sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw w całej Polsce (dzięki współpracy z oddziałami TVP). Nadawany od poniedziałku do piątku program „Plus Minus” będzie miał dwie odsłony – o 17.00 (w wymiarze 25 minut) i o 22.15 (15 minut).
Nowością będą serwisy kulturalne przygotowywane przez TVP Kultura, emitowane przez cały tydzień, co godzinę (od 9 do 17). Znajdą się w nich aktualne informacje dotyczące najciekawszych imprez kulturalnych, w tym koncertów i wystaw.
Również przygotowywane przez TVP Sport serwisy sportowe będą nadawane co godzinę (od 9.50 z prezenterem). Wieczorne podsumowanie najważniejszych wydarzeń sportowych będzie miało miejsce o 22.45. W niedzielę o tej porze kibice obejrzą „Sportową Niedzielę”.
Programy dla mniejszości narodowych – m.in. ukraińskiej, białoruskiej, niemieckiej i litewskiej - będą emitowane w soboty o 7.00. W tym paśmie znajdą się więc: „Rozmówki wschodniograniczne”, „Kowalski i Schmit”, „Etniczne klimaty” i „Telenowyny”. Każdy z programów ukaże się raz w miesiącu w wymiarze ok. 25 minut.
Nadawane w weekend programy będą miały lżejszy, bardziej rozrywkowy charakter. Więcej pojawi się magazynów – m.in. dla kobiet. „Kurier” będzie się ukazywał co godzinę.
W niedziele o 20.50 cykl „Półkowniki”. W jego ramach przewidziano emisje filmów, głównie dokumentalnych, które z różnych względów nie były pokazywane w telewizji. Będą one opatrzone komentarzem.
Od 2 stycznia odświeżone zostaną czołówki serwisów – „Kuriera”, „Pogody”, serwisów ekonomicznych i kulturalnych. Zmianie ulegnie ich kolorystyka. Zamiast zieleni będzie więcej czerwieni i czerni.