Święta należały do Telewizji Polsat - rekord TV4

Statystyczny Polak spędził średnio przed telewizorem 5 godzin i 58 minut, czyli o 7 minut dłużej niż w ubiegłym roku.

28.12.2005 07:22

Według danych AGB Nielsen Media Research w Święta Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia 2005 r.) statystyczny Polak spędził średnio przed telewizorem 5 godzin i 58 minut, czyli o 7 minut dłużej niż w ubiegłym roku.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów na pierwszym miejscu znalazła się telenowela „M jak miłość” z oglądalnością 8,35 mln widzów (udział stacji wyniósł 46,9proc.). Drugie miejsce zajął konkurs muzyczny „Szansa na sukces”, który oglądało 6,33 mln (udział stacji – 48 proc.), natomiast serial „Na dobre i na złe” uplasował się na trzecim miejscu z oglądalnością 6,32 mln widzów (udział stacji – 49 proc.). Na polski hit postawiła telewizja TV4. Komedię "Sami swoi" na jej antenie oglądało w wigilijny wieczór ponad 2 mln widzów. - To historyczny rekord tej stacji - mówi Edyta Łyszkowska z AGB Nielsen Media Research. Do tej pory najbardziej oglądanymi pozycjami w TV4 były: film "Ślepa furia" (emitowany 2 stycznia 2005 r. był oglądany przez 1,438 mln widzów) oraz "Jak rozpętałem II wojnę światową" (15 września 2005 r. zebrał przed ekranami 1,3 mln widzów).

Opis

Stacja

Data

AMR

M JAK MILOSC

TVP2

26-12-2005

8 350 717

SZANSA NA SUKCES

TVP2

26-12-2005

6 327 046

NA DOBRE I NA ZLE

TVP2

25-12-2005

6 323 274

TELEEXPRESS

TVP1

25-12-2005

6 226 129

ZLOTOPOLSCY /TELENOWELA/

TVP2

26-12-2005

5 155 460

JAK ROZPETALEM II WOJNE SWIATOWA /KOM.POL./

Polsat

25-12-2005

4 807 602

JA CIE KOCHAM A TY SPISZ /KOM.USA/

TVP2

26-12-2005

4 783 535

FAMILIADA /TELETURNIEJ/

TVP2

26-12-2005

4 780 888

DOKTOR DOLITTLE /FILM KOM.USA/

Polsat

25-12-2005

4 762 471

WIADOMOSCI

TVP1

25-12-2005

4 469 904

Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję najwięcej z nich przyciągnęła stacja TVP 2 – 23,6 proc. W porównaniu ze Świętami Bożego Narodzenia w 2004 roku nastąpił wzrost o 0,45 punktu procentowego.

Na drugim miejscu uplasowała się TVP 1, która zanotowała znacznie słabszy wynik w porównaniu do roku poprzedniego. “Jedynka” uzyskała 23,21 proc. - tracąc aż 2,14 punktu procentowego.

Za TVP1 uplasowała się Telewizja Polsat gromadząc 18,46% widzów. W porównaniu do Świąt 2004 daje wzrost aż o 3,11 punktu procentowego.

Udział TVN wyniósł 14,79% (spadek o 0,68 punktu procentowego).

Porównanie udziałów stacji podczas Świąt Bożego Narodzenia w 2004 i 2005 roku

Stacje

25 - 26 grudnia 2004

25 - 26 grudnia 2005

TVP1

25,35%

23,21%

TVP2

23,19%

23,64%

Polsat

15,35%

18,46%

TVN

15,47%

14,79%

TVN7

1,68%

1,46%

TV4

3,55%

2,64%

TVP3

4,68%

5,62%

PULS

0,27%

0,45%

Tele5

0,25%

0,24%

Porównanie udziałów stacji w okresie 24-26.12 w 2004 i 2005 roku

Udział w rynku w grupie 4+

Stacja

24 - 26 grudnia 2004

Stacja

24 - 26 grudnia 2005

TVP1

25,67%

TVP2

23,31%

TVP2

23,19%

TVP1

23,24%

Polsat

16,81%

Polsat

18,64%

TVN

13,90%

TVN

14,53%

TVP3

4,46%

TVP3

5,36%

TV4

3,05%

TV4

3,08%

TVN7

1,53%

TVN7

1,34%

TVPolonia

1,44%

TVPolonia

0,91%

TVN24

0,89%

TVN24

0,62%

CN/TCM

0,56%

CN/TCM

0,56%

Jetix/FoxKids

0,53%

Eurosport

0,51%

VIVA

0,49%

MiniMini

0,43%

Polsat2_info

0,36%

Polsat2_info

0,42%

Canal_Plus

0,31%

VIVA

0,38%

Discovery

0,30%

TN/TVPULS

0,38%

Udział w rynku w grupie 16-49

Stacja

24 - 26 grudnia 2004

Stacja

24 - 26 grudnia 2005

TVP1

24,14%

TVP1

22,23%

TVP2

19,89%

TVP2

21,14%

Polsat

19,26%

Polsat

21,05%

TVN

15,73%

TVN

16,32%

TVP3

3,89%

TVP3

4,15%

TV4

3,55%

TV4

3,20%

TVN7

1,75%

TVN7

1,42%

TVPolonia

1,20%

TVPolonia

0,61%

TVN24

1,04%

Eurosport

0,56%

VIVA

0,53%

TVN24

0,53%

CN/TCM

0,49%

VIVA

0,49%

Canal_Plus

0,46%

TVN Turbo

0,44%

Jetix/FoxKids

0,40%

CN/TCM

0,44%

Polsat2_info

0,35%

Polsat2_info

0,38%

Eurosport

0,34%

Ale Kino

0,35%

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)