Święta należały do Telewizji Polsat - rekord TV4
Statystyczny Polak spędził średnio przed telewizorem 5 godzin i 58 minut, czyli o 7 minut dłużej niż w ubiegłym roku.
28.12.2005 07:22
Według danych AGB Nielsen Media Research w Święta Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia 2005 r.) statystyczny Polak spędził średnio przed telewizorem 5 godzin i 58 minut, czyli o 7 minut dłużej niż w ubiegłym roku.
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów na pierwszym miejscu znalazła się telenowela „M jak miłość” z oglądalnością 8,35 mln widzów (udział stacji wyniósł 46,9proc.). Drugie miejsce zajął konkurs muzyczny „Szansa na sukces”, który oglądało 6,33 mln (udział stacji – 48 proc.), natomiast serial „Na dobre i na złe” uplasował się na trzecim miejscu z oglądalnością 6,32 mln widzów (udział stacji – 49 proc.). Na polski hit postawiła telewizja TV4. Komedię "Sami swoi" na jej antenie oglądało w wigilijny wieczór ponad 2 mln widzów. - To historyczny rekord tej stacji - mówi Edyta Łyszkowska z AGB Nielsen Media Research. Do tej pory najbardziej oglądanymi pozycjami w TV4 były: film "Ślepa furia" (emitowany 2 stycznia 2005 r. był oglądany przez 1,438 mln widzów) oraz "Jak rozpętałem II wojnę światową" (15 września 2005 r. zebrał przed ekranami 1,3 mln widzów).
Opis
Stacja
Data
AMR
M JAK MILOSC
TVP2
26-12-2005
8 350 717
SZANSA NA SUKCES
TVP2
26-12-2005
6 327 046
NA DOBRE I NA ZLE
TVP2
25-12-2005
6 323 274
TELEEXPRESS
TVP1
25-12-2005
6 226 129
ZLOTOPOLSCY /TELENOWELA/
TVP2
26-12-2005
5 155 460
JAK ROZPETALEM II WOJNE SWIATOWA /KOM.POL./
Polsat
25-12-2005
4 807 602
JA CIE KOCHAM A TY SPISZ /KOM.USA/
TVP2
26-12-2005
4 783 535
FAMILIADA /TELETURNIEJ/
TVP2
26-12-2005
4 780 888
DOKTOR DOLITTLE /FILM KOM.USA/
Polsat
25-12-2005
4 762 471
WIADOMOSCI
TVP1
25-12-2005
4 469 904
Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję najwięcej z nich przyciągnęła stacja TVP 2 – 23,6 proc. W porównaniu ze Świętami Bożego Narodzenia w 2004 roku nastąpił wzrost o 0,45 punktu procentowego.
Na drugim miejscu uplasowała się TVP 1, która zanotowała znacznie słabszy wynik w porównaniu do roku poprzedniego. “Jedynka” uzyskała 23,21 proc. - tracąc aż 2,14 punktu procentowego.
Za TVP1 uplasowała się Telewizja Polsat gromadząc 18,46% widzów. W porównaniu do Świąt 2004 daje wzrost aż o 3,11 punktu procentowego.
Udział TVN wyniósł 14,79% (spadek o 0,68 punktu procentowego).
Porównanie udziałów stacji podczas Świąt Bożego Narodzenia w 2004 i 2005 roku
Stacje
25 - 26 grudnia 2004
25 - 26 grudnia 2005
TVP1
25,35%
23,21%
TVP2
23,19%
23,64%
Polsat
15,35%
18,46%
TVN
15,47%
14,79%
TVN7
1,68%
1,46%
TV4
3,55%
2,64%
TVP3
4,68%
5,62%
PULS
0,27%
0,45%
Tele5
0,25%
0,24%
Porównanie udziałów stacji w okresie 24-26.12 w 2004 i 2005 roku
Udział w rynku w grupie 4+
Stacja
24 - 26 grudnia 2004
Stacja
24 - 26 grudnia 2005
TVP1
25,67%
TVP2
23,31%
TVP2
23,19%
TVP1
23,24%
Polsat
16,81%
Polsat
18,64%
TVN
13,90%
TVN
14,53%
TVP3
4,46%
TVP3
5,36%
TV4
3,05%
TV4
3,08%
TVN7
1,53%
TVN7
1,34%
TVPolonia
1,44%
TVPolonia
0,91%
TVN24
0,89%
TVN24
0,62%
CN/TCM
0,56%
CN/TCM
0,56%
Jetix/FoxKids
0,53%
Eurosport
0,51%
VIVA
0,49%
MiniMini
0,43%
Polsat2_info
0,36%
Polsat2_info
0,42%
Canal_Plus
0,31%
VIVA
0,38%
Discovery
0,30%
TN/TVPULS
0,38%
Udział w rynku w grupie 16-49
Stacja
24 - 26 grudnia 2004
Stacja
24 - 26 grudnia 2005
TVP1
24,14%
TVP1
22,23%
TVP2
19,89%
TVP2
21,14%
Polsat
19,26%
Polsat
21,05%
TVN
15,73%
TVN
16,32%
TVP3
3,89%
TVP3
4,15%
TV4
3,55%
TV4
3,20%
TVN7
1,75%
TVN7
1,42%
TVPolonia
1,20%
TVPolonia
0,61%
TVN24
1,04%
Eurosport
0,56%
VIVA
0,53%
TVN24
0,53%
CN/TCM
0,49%
VIVA
0,49%
Canal_Plus
0,46%
TVN Turbo
0,44%
Jetix/FoxKids
0,40%
CN/TCM
0,44%
Polsat2_info
0,35%
Polsat2_info
0,38%
Eurosport
0,34%
Ale Kino
0,35%