Smakowisko - nowa akcja Knorr Nudle
Realizację Smakowiska, na zlecenie Unilever Polska, przygotowała
agencja Hint Intermedia.
06.11.2007 08:00
Główną osią akcji jest konkurs odbywający się na witrynie internetowej www.knorrnudle.pl, polegający na jak najszybszym znalezieniu różnic pomiędzy dwoma obrazkami związanymi bezpośrednio z promowanymi smakami. Zwycięzcami zostaną internauci, którzy konkursowe zadanie wykonają najszybciej i najdokładniej. Nagrodami są bony towarowe do EMPiKu o wartości 600 zł, zapakowane wraz z zestawem zupek Knorr Nudle w obrandowany worek żeglarski.
Nudle Knorr są dostępne w 11 smakach o nietypowych nazwach m.in.: Curry Wagary, Diabolo Pomidoro, Doprawiony z Kur3byk, Morowy Borowy. Grupa docelowa marki to ludzie młodzi, aktywni, poszukujący sposobu na szybki, niedrogi i gorący posiłek. Smakowisko jest kolejną po "Namiotobraniu", "Czad gierkach" i "Knorr Nudle Respecta" akcją, opartą na wykorzystaniu internetu do komunikacji z grupą docelową. Celami kampanii są: zwiększenie świadomości liczby smaków, w jakich dostępny jest produkt, zwiększenie sprzedaży produktu, wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki, związanie go jeszcze bliżej z wartościami takimi, jak oryginalność, różnorodność, luz i zabawa, zwiększenie aktywności użytkowników w obrębie serwisu www.knorrnudle.pl.
Realizacja graficzna jest w dużym stopniu powiązana z layoutami opakowań Nudli Knorra oraz z językiem ikon Nudlish, stworzonym na potrzeby komunikacji marki. Grafika obrazków, w których użytkownicy poszukiwać będą różnic, jest również artystyczną wariacją na temat poszczególnych smaków.
Całość utrzymana jest w nowoczesnej, młodzieżowej konwencji, bliskiej estetyce komiksu. Język, jakim serwis komunikuje się z użytkownikami, jest nieoficjalny, zbliżony do slangu i sposobu porozumiewania się grupy docelowej. Charakteryzuje go zdanie "Obczaj te smaczki!", będące hasłem przewodnim kampanii.
Kampania promująca akcję została oparta na wykorzystaniu internetu (największe portale, serwisy młodzieżowe i Gadu Gadu), telewizji (TVN7, 4Fun TV, TV4, Viva, VH1 oraz MTV Polska), radia (sieć Eska, RMF FM, RMF Maxx, Radiostacja, Planeta i Radio BIS) oraz outdooru (w 12 największych miastach Polski, w pobliżu wyższych uczelni oraz bibliotek, zainstalowane zostaną na przystankach citylighty). Potrwa do końca listopada.
Planowanie i zakup mediów wykonał dom mediowy PHD. Dodatkowo, agencja Heureka odpowiedzialna będzie za marketing szeptany.
Koncepcja kreatywna i graficzna kampanii Smakowisko, spoty reklamowe oraz produkcja serwisu internetowego www.knorrnudle.pl są wynikiem pracy agencji Hint Intermedia. Agencja jest również odpowiedzialna za koordynację przebiegu całego projektu.