Poznaniacy lubią i nie lubią Kulczyka
Poznaniacy są podzieleni w ocenie Jana Kulczyka - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Radia Merkury. 69% dostrzega pozytywne strony działalności biznesmena w samym Poznaniu i jednocześnie nie ufa mu prawie 59% ankietowanych.
Zadowoleni uważają, że miasto zyskało na działaniach Kulczyka i wymieniają centrum handlowe - Stary Browar (33%), a także miejsca pracy w firmach należacych do biznesmana (24%), nowe inwestycje (16%), wsparcie rozwoju miasta (8%) oraz mecenat kultury (8%).
31% respondentów uznało w sondażu, że poznaniacy stracili na działaniach Jana Kulczyka. Według nich, największą stratą są - jak to określają - nieczyste interesy, oszustwa i kombinacje (14%), utrata korzyści (przez miasto) w związku z wyceną tzw. Kulczykparku (7%) oraz zła reputacja Poznania i negatywny wpływ na jego wizerunek (6%).
Sondaż wykonała niezależna poznańska firma badawcza Q-Market Research przy pomocy warszawskiej firmy Forum Opinia.