Poruszenie na rynku reklamy internetowej
Yahoo zdecydował się na zakup spółki marketingowej Right Media, działającą w obszarze reklam online.
Przedstawiciele amerykańskiej korporacji Yahoo poinformowali w poniedziałek o zakupie firmy Right Media za kwotę 680 milionów dolarów płatnych w gotówce oraz akcjach. Yahoo posiada już 20% akcji Right Media, które zakupił w październiku ubiegłego roku. Teraz zamierza dokupić pozostałe 80%.
Right Media została założona w 2003 roku w Nowym Jorku. Firma oferuje reklamodawcom i sprzedawcom miejsca reklamowego, funkcjonującą w czasie rzeczywistym platformę umożliwiającą wymianę informacji na temat możliwości sprzedaży i zakupu reklam na stronach internetowych. Zakup firmy pozwoli reklamom Yahoo na wyjście poza własną sieć sprzedaży.
Decyzja w sprawie zakupu zapada w tym samym momencie kiedy największy konkurent Yahoo, Google, zdecydował się na zakup za 3,1 miliarda dolarów firmy DoubleClick. Yahoo nie poinformował, kiedy zamierza sfinalizować transakcję zakupu.