Trwa ładowanie...
d1ur7d3
30-07-2004 16:55

Polsat tłumaczy się z przerywania filmów reklamami

Telewizja Polsat sprawdziła, że dwa filmy, które nadała w dniach 12 - 13 lipca były przerwane na emisję reklam w sposób prawidłowy. Na początku tygodnia zakwestionowała to KRRiT. W opinii Rady, filmy miały niecałe 90 minut, więc zgodnie z prawem mogły być przerwane reklamami tylko raz.

d1ur7d3
d1ur7d3

Chodzi o filmy "Patriota" i "Farciarz Gilmore". Według przewodniczącej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Danuty Waniek, trwały one nieco ponad 88 minut, a mimo to przerwano je dwukrotnie na nadanie reklam.

W ustawie o radiofonii i telewizji znajduje się zapis, że filmy fabularne i telewizyjne trwające ponad 45 minut mogą być przerwane na reklamy wyłącznie jeden raz w czasie 45 minut. Oznacza to, że dwa razy blok reklamowy mógłby zostać nadany podczas filmu trwającego przynajmniej 90 minut.

Według KRRiT, w obu przypadkach Polsat zastosował technikę wydłużania filmów w ten sposób, że tuż po nadaniu reklam powtórzył fragment filmu prezentowany wcześniej, przed blokiem reklamowym. W ten sposób czas trwania filmów wydłużył się do 90 minut.

Tuż po oświadczeniu Rady, szef Rady Nadzorczej Polsatu poprosił o sprawdzenie, dlaczego fragmenty filmów zostały powtórzone - czy miało to związek z integralnością programu, czy był jakiś inny powód.

Dostałem wyciąg z katalogów tych filmów. Podano tam, że ich czas trwania wynosi 90 minut. Na postawie tej informacji ustaliliśmy bloki reklamowe - powiedział Birka. Dodał, że takie wyjaśnienie zostanie przesłane do KRRiT.

d1ur7d3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ur7d3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj