Otwarcie nowej linii metra w Rzymie zablokowane przez ministerstwo

Na trzy dni przed otwarciem pierwszego odcinka trzeciej linii metra w Rzymie inaugurację tę zablokowało ministerstwo transportu. Resort ma poważne zastrzeżenia do funkcjonowania podziemnej kolei, a także do przygotowania i kwalifikacji personelu.

SKOMENTUJ

Oburzony burmistrz Wiecznego Miasta Ignazio Marino obarczył odpowiedzialnością za to, co się stało wykonawców robót. Media informują wręcz, że Marino "dostał szału" i przez kilka godzin prowadził symboliczną "okupację siedziby ministerstwa domagając się protokołu komisji do spraw bezpieczeństwa, która wydała to postanowienie.

Lista zastrzeżeń i obaw sporządzona przez ministerialną komisję i przekazana ostatecznie zarządowi miasta jest długa i, jak się podkreśla, ma bardzo poważną wymowę. Wymienia się tam na przykład "serię anomalii" w instalacji. Mowa jest też o łatwym do przewidzenia złym funkcjonowaniu całego systemu komunikacyjnego, co może spowodować "krytyczną sytuację" i zagrożenie dla bezpieczeństwa mimo, jak zauważono, obecności specjalistycznych ekip.

Ponadto według ekspertów niezbędne jest sprawdzenie kwalifikacji całego personelu nowej linii metra, również pod kątem znajomości wszystkich procedur.

Z tych powodów ministerstwo nie wyraziło zgody na sobotnią inaugurację pierwszego odcinka.

Burmistrz włoskiej stolicy zapewnił resort, że przedstawi jak najszybciej wszelką dokumentację i odpowie na wszystkie niejasności. Do komisji do spraw bezpieczeństwa w ministerstwie zaapelował zaś o to, by zebrała się ponownie i rozpatrzyła jeszcze raz wszystkie niejasności.

"Mam ochotę skopać siedzenie paru osobom" - oświadczył zazwyczaj spokojny Ignazio Marino, były lekarz-transplantolog. Wezwał do swego biura przedstawicieli wielkich firm budowlanych i inżynieryjnych - wykonawców robót. Obiecał, że ustali nazwiska winnych obecnego stanu rzeczy. Burmistrz wciąż wierzy w to, że w sobotę dojdzie do oczekiwanej od kilku lat uroczystości.

To kolejny już nagły i coraz bardziej irytujący rzymian zwrot akcji w 10-letniej historii budowy linii C, która połączy część północną i zachodnią miasta. Ma ona mieć łącznie 25 kilometrów długości i 30 stacji.

Wydano już na nią 2 miliardy euro.

To zarazem kolejne starcie na linii rzymskie władze- wykonawcy. Przed niespełna rokiem firmy zagroziły zawieszeniem wszystkich robót, jeśli nie otrzymają zaległych pieniędzy.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy raz od ataku. Putin w mundurze wojskowym w obwodzie kurskim
Pierwszy raz od ataku. Putin w mundurze wojskowym w obwodzie kurskim
W bagażu miał puszki piwa. Ich zawartość warta była ponad milion zł
W bagażu miał puszki piwa. Ich zawartość warta była ponad milion zł
Mocne uderzenie Tuska. Wskazał na PiS
Mocne uderzenie Tuska. Wskazał na PiS
Są nowe wieści z Watykanu. Rentgen potwierdził obserwację lekarzy
Są nowe wieści z Watykanu. Rentgen potwierdził obserwację lekarzy
Putin tworzy strefę buforową? Doniesienia o obwodzie sumskim
Putin tworzy strefę buforową? Doniesienia o obwodzie sumskim
Kolejna rozmowa na linii Waszyngton-Kreml
Kolejna rozmowa na linii Waszyngton-Kreml
"Uwielbiam te skarpetki". Trump nagle zmienia temat
"Uwielbiam te skarpetki". Trump nagle zmienia temat
Prezydent Duda bliski decyzji o nowym ambasadorze przy NATO
Prezydent Duda bliski decyzji o nowym ambasadorze przy NATO
Ziobro stawia zarzuty Tuskowi. W tle 40 mln zł. Jest reakcja Owsiaka
Ziobro stawia zarzuty Tuskowi. W tle 40 mln zł. Jest reakcja Owsiaka
Trump zaprasza Iran do negocjacji nuklearnych. Co na to Teheran?
Trump zaprasza Iran do negocjacji nuklearnych. Co na to Teheran?
Sprawa Mateckiego. Rzecznik prokuratury ucina dyskusję
Sprawa Mateckiego. Rzecznik prokuratury ucina dyskusję
15 krajów. Są chętni do dyskusji o "nowej architekturze bezpieczeństwa dla Ukrainy"
15 krajów. Są chętni do dyskusji o "nowej architekturze bezpieczeństwa dla Ukrainy"