Trwa ładowanie...
d3jsjto
02-11-2006 07:10

Nieuczciwe praktyki sieci Lidl

Sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo odmawiając klientom reklamacji towarów kupionych podczas wyprzedaży - uznał Prezes UOKiK.

d3jsjto
d3jsjto

Wszczęte w lipcu postępowanie wykazało, że sieć wprowadziła konsumentów w błąd zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.

Zgodnie z przepisami o sprzedaży konsumenckiej, dokonując zakupu towaru podczas wyprzedaży sezonowej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy – najlepiej na piśmie.

Zdaniem Prezesa UOKiK podając niezgodną z prawem informację spółka uchylała się od odpowiedzialności wynikającej z ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Praktyki sieci Lidl są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na spółkę nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

d3jsjto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jsjto
Więcej tematów