Musical o bezrobociu
Czytaniem musicalu "Następny, proszę" Agaty
Wieczyńskiej - Krawiec i dramatu "Umierania" Agnieszki
Głębickiej - Krygier rozpoczął się we wtorek w Teatrze
Powszechnym w Radomiu czterodniowy III Tydzień Sztuk Odważnych.
09.12.2003 | aktual.: 10.12.2003 06:56
Wiodące wątki musicalu skupiają się wokół problemów współczesnych młodych ludzi - bezrobocia, zwątpienia w ułożenie sobie życia w rodzinnym kraju, przestępczości, uczuć.
Głównymi bohaterami musicalu jest para młodych ludzi - Kasia i Szymon - po studiach magisterskich i doktoranckich, poszukująca pracy i mieszkania. Znalezienie zatrudnienia graniczy jednak z cudem. Pracodawca oferuje Kasi pracę, ale zaznacza, że "interesuje go całokształt usług".
Zdesperowana bohaterka, która ukończyła psychologię, chce podjąć pracę sprzątaczki i wmawia pracodawcy, że "marzyła o tym od dziecka". Słyszy, że ma "nadmierną motywację", ale zostaje zatrudniona "na okres próbny".
Problemy z pracą rzutują na związek młodych. Kasia traci kawalerkę, gdyż ani ona ani jej narzeczony nie są w stanie regulować rat za mieszkanie. W dodatku dziewczyna ma kłopoty z byłym chłopakiem gangsterem.
Sprawy komplikują się, gdy zakochuje się w niej kolega filmowiec, który wynajął swoje mieszkanie dla Kasi i jej narzeczonego a swojego najlepszego przyjaciela. Szymon wyjeżdża do pracy na uniwersytecie w Los Angeles.
Drugi zaprezentowany tekst - "Umierania" - to monologi pięciu osób o porażkach, strachu, braku miłości, samotności.
Autorka musicalu "Następny, proszę" - Agata Wieczyńska-Krawiec - ukończyła teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pisze sztuki i teksty piosenek, za które była wielokrotnie nagradzana na festiwalach piosenki autorskiej.
Autorka "Umierania" - Agnieszka Głębicka-Krygier - ma 22 lata i studiuje stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Jej pierwsza sztuka "Guziki" została wyróżniona w konkursie zorganizowanym przez miesięcznik "Dialog" i Teatr Polski we Wrocławiu.
W tym roku na Tydzień Sztuk Odważnych do radomskiego teatru napłynęło 91 dramatów. Osiem tekstów zostało wytypowanych do czytania na małej scenie. Kilka z nich będzie wystawionych w formie sztuk wiosną przyszłego roku podczas Festiwalu Sztuk Odważnych.