Kampania wyborcza PiS w rozgłośni o. Rydzyka
Na antenie Radia Maryja Prawo i Sprawiedliwość rozpoczęło prezentację kandydatów w wyborach samorządowych. Mimo upomnień episkopatu rozgłośnia nadal promuje jedną opcję polityczną - pisze "Życie Warszawy".
28.10.2006 | aktual.: 29.10.2006 12:41
Dziennik informuje, że rozgłośnia o. Rydzyka zamieniła się w studio wyborcze PiS. W audycji "Rozmowy niedokończone" reklamowali się trzej kandydaci tej partii na prezydentów dużych miast - Marek Kozłowski z Białegostoku, poseł Jacek Tomczak z Poznania i senator Jerzy Szmit z Olsztyna.
Kandydaci chwalili się dotychczasowymi osiągnięciami i zapewniali, że świetnie nadają się do tego, by zarządzać swoimi miastami. W studiu towarzyszył im Joachim Brudziński, sekretarz generalny PiS.
Według Brudzińskiego, to właśnie te osoby "znane z wcześniejszej działalności w swoich małych ojczyznach" mogą posłużyć za wzorzec i próbkę tego, co jego partia ma do zaoferowania wyborcom. Nie ukrywał, że fotele prezydentów dużych miast i sejmiki wojewódzkie to cel strategiczny PiS w kampanii samorządowej, bo tam nastąpi największa absorpcja środków unijnych.
Brudziński przedstawił też wyborczą statystykę. Jak powiedział, jego ugrupowanie zarejestrowało blisko 30 tys. kandydatów na radnych, a Platforma Obywatelska - zaledwie 19 tys. Podobnie mają wyglądać proporcje wśród kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów - 700 do 290 na korzyść PiS. (PAP)