Do tej pory wystąpili na nim min. Massive Attack, Snop Dog, Pink, Kosheen. Stąd też z roku na rok coraz łatwiej namówić do udziału w nim znanych na całym świecie artystów z najwyższej półki. Warto przypomnieć, że zeszłoroczna edycja była przełomowa. Imprezę przeniesiono na lotnisko Babie Doły i przygotowano ogromne miasteczko festiwalowe z wieloma nowymi atrakcjami.
Jak powiedział Krzysztof Rut, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy Żywiec, odpowiedzialnej w Polsce za markę Heineken. "Jesteśmy dumni, z tego, że Festival cieszy się tak dużym zainteresowaniem fanów muzyki i mediów. Od pięciu lat dzięki wsparciu finansowemu Heinekena polska publiczność ma okazję spotkać się z muzykami na najwyższym światowym poziomie. Tegoroczna edycja Festivalu potwierdza tezę, że ta impreza cały czas się rozwija
i zmienia, razem z jej uczestnikami. Wspólnie z organizatorem firmą Alter Art już po raz drugi zaprosiliśmy na Festival przedstawicieli szeregu organizacji pozarządowych."- Na festiwalu swoje stoiska będą miały: Wybieram.pl, Fundacja Trzeba Marzyć, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta - "Agenda Bezdomności", Fundacja Simba Friends, Klub Gaja, Fundacja Inna Przestrzeń - Program Tybetański, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, AEGEE, Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva! oraz WWF Polska (Światowy Fundusz na Rzecz Przyrody).
Udogodnieniem w czasie trwania tegorocznej edycji Open'era będzie specjalna platforma przeznaczona dla osób niepełnosprawnych. Dzięki temu rozwiązaniu osoby te będą mogły komfortowo i bezpiecznie uczestniczyć we wszystkich planowanych wydarzeniach .
Na tegorocznym Heineken Open'er Festival Grupa Żywiec przeprowadzi akcję społeczną pt. "Ciesz się Heinekenem - bądź odpowiedzialny" (Enjoy Heineken Responsibly). Uczestnicy imprezy otrzymają ulotki z informacjami o zasadach odpowiedzialnego konsumowania i zachowania się po spożyciu piwa. "Mamy także nadzieję, że zdecydowana większość uczestników zwłaszcza z Trójmiasta, pozostawi samochody w domach i skorzysta z bezpłatnego transportu, jaki zapewniamy. Dzięki temu będą mogli cieszyć się tylko zabawą."- powiedział Krzysztof Rut, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy Żywiec. Sprzedaż piwa zostanie ograniczona tylko i wyłącznie do specjalnie wydzielonych stref gastronomicznych. Poza ich obszarem nie będzie można spożywać, ani kupować piwa. Należy także spodziewać się częstych pytań o dokumenty tożsamości kierowane do osób młodych. "Wspólnie z właścicielami firm obsługujących gastronomię poinformowaliśmy sprzedawców o obowiązku przestrzegania bezwzględnego zakazu sprzedawania piwa osobom poniżej 18 roku życia. Chcemy
uniknąć takich sytuacji za wszelką cenę." - powiedział Krzysztof Rut.
Cena 3-dniowego karnetu wynosi : 249 PLN (bez miejsca na polu namiotowym) i 269 PLN (z polem namiotowym).