Hamburgery na publiczne radio
(PAP)
200 milionów dolarów ofiarowała dla
amerykańskiego krajowego radia publicznego zmarła niedawno
Joan Kroc, wdowa po założycielu sieci tanich restauracji
McDonald's.
06.11.2003 | aktual.: 06.11.2003 21:56
Jest to największa donacja dobroczynna w historii tej radiostacji i największy dar otrzymany przez instytucję kulturalną w dziejach USA.
Kwota 200 mln dolarów dwukrotnie przekracza roczny budżet popularnego radia NPR, słuchanego w całym kraju przez kulturalne warstwy społeczeństwa ze względu na brak reklam, poważny styl informowania, pogłębione komentarze i nadawanie muzyki klasycznej.
Radio publiczne w USA, podobnie jak telewizja publiczna (PBS), utrzymuje się głównie z datków milionów słuchaczy oraz zamożnych sponsorów. Dotacje państwa stanowią mniejszą część ich budżetu.
Zdominowany przez Republikanów Kongres ograniczył je w dodatku w ostatnich latach pod pretekstem, że programy radia NPR i telewizji PBS mają "przechył" lewicowy, gdyż sympatyzują z Demokratami.