ŚwiatHamburgery na publiczne radio

Hamburgery na publiczne radio

(PAP)
200 milionów dolarów ofiarowała dla
amerykańskiego krajowego radia publicznego zmarła niedawno
Joan Kroc, wdowa po założycielu sieci tanich restauracji
McDonald's.

Hamburgery na publiczne radio
Źródło zdjęć: © PAP

06.11.2003 | aktual.: 06.11.2003 21:56

Jest to największa donacja dobroczynna w historii tej radiostacji i największy dar otrzymany przez instytucję kulturalną w dziejach USA.

Kwota 200 mln dolarów dwukrotnie przekracza roczny budżet popularnego radia NPR, słuchanego w całym kraju przez kulturalne warstwy społeczeństwa ze względu na brak reklam, poważny styl informowania, pogłębione komentarze i nadawanie muzyki klasycznej.

Radio publiczne w USA, podobnie jak telewizja publiczna (PBS), utrzymuje się głównie z datków milionów słuchaczy oraz zamożnych sponsorów. Dotacje państwa stanowią mniejszą część ich budżetu.

Zdominowany przez Republikanów Kongres ograniczył je w dodatku w ostatnich latach pod pretekstem, że programy radia NPR i telewizji PBS mają "przechył" lewicowy, gdyż sympatyzują z Demokratami.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)