Eurosport wśród najchętniej oglądanych
Badanie EMS Winter 2005 (European Media & Marketing) dotyczące popularności kanałów ogólnoeuropejskich umocniło Eurosport na pozycji lidera.
Badanie EMS dotyczy 20% najlepiej sytuowanych materialnie Europejczyków (39,5 mln osób).
W grupie tej każdego dnia Eurosport ogląda 4.3 mln widzów (11%), co stanowi wzrost o 250 tysięcy w porównaniu z poprzednim badaniem (EMS Summer 2005). W przeliczeniu na średnią tygodniową, Eurosport ogląda 12.3 mln widzów (31%), co znacznie przewyższa oglądalność innych kanałów ogólnoeuropejskich.
Po raz pierwszy w historii EMS uwzględniło również Polskę. Wg badań Winter 2005 Eurosport przyciąga 18% (dwa razy więcej niż informacyjne kanały telewizyjne) najlepiej materialnie sytuowanych osób.
Najważniejsze wyniki badania EMS Winter 2005
Średni zasięg roczny:
- Eurosport: 59.1%
- MTV: 54.8%
- CNN: 53.3%
- Euronews: 40.0%
Średni zasięg miesięczny:
- Eurosport: 46.0%
- MTV: 41.2%
- CNN: 34.5%
- Euronews: 28.5%
Średni zasięg tygodniowy:
- Eurosport: 31.8%
- MTV: 27.3%
- CNN: 19.0%
- Discovery: 16.9%
Średni zasięg dzienny:
- Eurosport: 11.0%
- MTV: 9.8%
- CNN: 5.4%
- Discovery: 5.4%