Trwa ładowanie...
d20wrpv
15-04-2004 06:17

Bitwa browarów o kontrolę nad lokalami

Największe browary zaczęły się przebijać wprost kosmicznymi stawkami dla właścicieli restauracji i pubów, aby sprzedawać u nich swoje piwo. Według "Gazety Wyborczej", jedna z firm piwowarskich odbiła innej warszawski klub Harenda za 2 mln zł!

d20wrpv
d20wrpv

Browary zawsze walczyły o miejsce dla swojego piwa w restauracjach i pubach, oferując ich właścicielom lodówki, szkło, wyposażenie ogródków czy ekstra prezenty za sprzedanie z góry umówionej ilości piwa. Zdarzało się, że w zamian za wyłączność na lanie swojej marki producent wpłacał też gotówkę do kieszeni właściciela lokalu. Jednak teraz stawki sięgnęły takiego poziomu, że wszyscy z niedowierzaniem kręcą głowami.

"Chcemy się lepiej pokazać z markami w opiniotwórczych, prestiżowych miejscach" - mówi rzecznik firmy która będzie lała piwo w Harendzie. Nie chciał potwierdzić wartości kontraktu z Harendą, powołując się na tajemnicę handlową. Według informacji gazety, oferta jego firmy była prawie dwukrotnie wyższa od tego, co wcześniej zapłacił poprzedni browar.

Zwycięska firma wprowadziła także swoją markę do krakowskiego klubu pod Jaszczurami. Źródła gazety mówią, że kontrakt opiewa tam na 600 tys. zł.

Według "Wyborczej", na korzystną umowę liczyć mogą lokalne sprzedające przynajmniej 500 hektolitrów piwa rocznie. "Gastronomia to nie jest miejsce, gdzie zarabia się pieniądze. Ale warto być widocznym w znanych i prestiżowych miejscach" - powiedział gazecie jeden ze znawców branży. (IAR) Więcej: Gazeta Wyborcza - Bitwa browarów o kontrolę nad lokalami

d20wrpv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d20wrpv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj