217 mln zł na budowę stacji metra

Ponad 217 mln złotych ma kosztować budowa
metra na Bielanach, obejmująca stacje A21 Stare Bielany i A22
Wawrzyszew oraz prowadzące do nich tunele szlakowe B21 i B22.
Umowę w tej sprawie podpisały w środę w Warszawie Spółka Metro
Warszawskie oraz konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA.

31.05.2006 | aktual.: 31.05.2006 15:38

Harmonogram budowy, objęty umową, przewiduje rozpoczęcie prac w trybie natychmiastowym. Wynika z niego, że obie stacje oraz odcinki szlakowe mają być gotowe do eksploatacji z końcem października 2007 roku - powiedział Jarosław Popiołek z Mostostal Warszawa.

Dodał, że "jest to trudne zadanie, ponieważ do tej pory Spółka Metro Warszawskie nie zlecała jednemu wykonawcy tak dużego zakresu robót jednocześnie". Zapewnił jednak, że pod względem technicznym wykonawca na pewno sprosta zadaniu.

Obecny na konferencji prasowej pełniący funkcję prezydenta m.st. Warszawy Mirosław Kochalski powiedział, że protesty składane w trakcie trwania postępowania przetargowego oraz wycofanie się wybranego w przetargu wykonawcy spowodowały sześciomiesięczne opóźnienie realizacji obecnego kontraktu. Kochalski dodał, że poprzedni wykonawca uzasadnił wycofanie się z kontraktu ryzykiem kosztów.

29 listopada 2005 r. przetarg na budowę metra wygrała firma Warbud, która 18 maja 2006 r. odstąpiła od podpisania umowy. Zgodnie z zapisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, do podpisania kontraktu wezwano konsorcjum firm Mostostal SA., którego oferta została oceniona w przetargu jako druga.

Zdaniem Kochalskiego "w Polsce należy odblokować procedury przetargowe, które opóźniają przygotowanie inwestycji i działają na niekorzyść rynku". Wyraził nadzieję, że przepisy prawa zamówień publicznych zmienią się na lepsze.

Jak poinformował na konferencji prasowej prezes Spółki Metro Warszawskie Jerzy Lejk, cały bielański odcinek pierwszej linii metra jest podzielony na trzy etapy, dla każdego rozpisany był osobny przetarg. Pierwszym etapem inwestycji na Bielanach był odcinek od stacji Marymont do Słodowiec oraz sama stacja Słodowiec. Obecny etap to stacje Stare Bielany i Wawrzyszew wraz z prowadzącymi do nich tunelami. Ostatnim etapem będzie tunel do stacji Młociny, sama stacja oraz węzeł komunikacyjny Młociny.(eg)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)