Jak pisze Rafał Mościcki w serwisie Biztok.pl, eksport wysokoprocentowych trunków "made in Poland" sięga prawie pół miliarda złotych. Mało tego, producenci chcą skłonić do promocji swych trunków nasze instytucje kulturalne, organizacje turystyczne i ambasady. Polskie wódki mają się pojawiać podczas bankietów i gali promujących polską kulturę i sztukę. Do grona wielbicieli polskiej wódki dołączył ostatnio znany aktor i muzyk Hugh Laurie (słynny Dr House)
, który wyraźnie zaznaczył, że w dobrym tonie jest pić tylko polską wódkę. Oczywiście, w swoim, sarkastycznym stylu.
- Szkoci mają muzea whisky, Francuzi koniaków i szampana, nadszedł czas by Polacy także zaczęli chwalić się swoim narodowym trunkiem. Stąd inicjatywa Pernod Ricard pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka by stworzyć w Koneserze Muzeum Polskiej Wódki - tłumaczy Andrzej Szumowski Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.
16 maja została podpisana umowa najmu, na mocy której Muzeum Polskiej Wódki powstanie w rewitalizowanym XIX-wiecznym budynku dawnej Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser. Opracowanie stałej ekspozycji poddane jest otwartemu konkursowi organizowanemu we współpracy z SARP. W skład jury konkursu wejdą zarówno architekci, przedstawiciele Pernod Ricard Polska, Stowarzyszenia Polska Wódka, jak i reprezentanci świata kultury. Ekspozycja ma być nowatorska, interaktywna i angażująca odbiorców. Muzeum stanie, gdy skończą się prace rewitalizacyjne w Koneserze, a więc najwcześniej w 2017 roku.
Co sądzicie o takim muzeum w stolicy?