Temu idzie po wszystko. Allegro przegrywa walkę o klientów?

Chińskie platformy zakupowe zostawiają konkurencję daleko w tyle. Coraz większe problemy ma rodzime Allegro, któremu użytkowników lawinowo odbiera Temu. Inne chińskie platformy e-commerce również cieszą się rosnącą popularnością wśród Polaków.

Temu coraz poważniejszym zagrożeniem dla Allegro
Temu coraz poważniejszym zagrożeniem dla Allegro
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Justyna Lasota-Krawczyk

Co musisz wiedzieć?

  • Temu zdobywa popularność w Polsce, osiągając w lutym 17,7 mln użytkowników, co stawia ją tuż za Allegro z 17,8 mln użytkowników.
  • AliExpress i Shein również rosną w siłę, z odpowiednio 9,6 mln i 6,7 mln użytkowników, co pokazuje rosnącą dominację chińskich platform w polskim e-commerce.
  • Zmiany na rynku pracy: W lutym odnotowano wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do roku poprzedniego, choć wynik ze stycznia nie został utrzymany.

Jak Temu zdobywa rynek?

Według badania Mediapanel Gemius/PBI, Temu, chińska platforma zakupowa, zdobyła w lutym 17,7 mln użytkowników w Polsce. To wynik, który niemal dorównuje Allegro, liderowi polskiego rynku e-commerce, który w tym samym czasie miał 17,8 mln użytkowników. "Temu za chwilę pokona Allegro" - pisze "rp.pl", wskazując na dynamiczny wzrost popularności chińskiej platformy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Koniec pewnej epoki. Wyburzą najstarsze Multikino w Polsce

AliExpress, inna chińska platforma, również odnotowuje znaczące wyniki, zajmując czwarte miejsce z 9,6 mln użytkowników. Shein, znany z modowych zakupów online, plasuje się na ósmej pozycji z 6,7 mln użytkowników. "Na tym chińska ofensywa w e-handlu się nie kończy" - zauważa "rp.pl", podkreślając, że z 10 najpopularniejszych w Polsce platform zakupowych już trzy to sklepy chińskie.

Temu idzie po więcej

- Wynik Temu nie oddaje pełnego obrazu sytuacji. Nie znamy bowiem wartości sprzedaży ani średniego koszyka zakupowego w przeciwieństwie do Allegro, które jest spółką publiczną i dużo danych udostępnia - zauważa Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio.

- Temu, inaczej niż np. Amazon, obrało w Polsce strategię Blitzkriegu, czyli jak najszybszego zajęcia jak największej przestrzeni internetowej, bez zwracania uwagi na marże. Natomiast średni czas pojedynczej wizyty na platformie pokazuje, że w przypadku chińskiej firmy jest on dwukrotnie niższy niż dla Allegro - dodaje ekspert.

Allegro ma tym większe powody do niepokoju, że jeszcze niespełna rok temu liczba użytkowników plasowała się na poziomie 20 mln. Użytkowników Temu w tym czasie było dwukrotnie mniej. Najnowsze dane pokazują, że zainteresowanie chińską platformą rośnie lawinowo, podczas gdy liczba chętnych na zakupy na polskiej stronie systematycznie spada.

Źródło: "Rzeczpospolita", WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (10)