PolskaSzczecin poszukuje pracowników

Szczecin poszukuje pracowników

Ruszyła kampania „Szczecin Rekrutuje“, która ma na celu promocję nowych miejsc pracy i zachęcenie mieszkańców miasta, województwa zachodniopomorskiego i ościennych województw do szukania zajęcia właśnie w Szczecinie.

Szczecin poszukuje pracowników
Źródło zdjęć: © Fotolia

Bodźcem do przeprowadzenia kampanii i szeregu nowych działań na rzecz lokalnego biznesu było pojawienie się dwóch nowych inwestycji na terenie metropolii szczecińskiej – marki Zalando i Amazon, światowych firm z branży e-commerce (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników), oraz rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej.
- Czasy się zmieniły. Dziś to nie pracownik szuka pracodawcy tylko pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników - mówi prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Dla miasta jest to naturalne, że musimy wesprzeć nowych inwestorów w tych poszukiwaniach. Kilka tysięcy nowych miejsc pracy to niebagatelna liczba.
Kampania jest skierowana do mieszkańców czterech województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć poszukując pracy i być może rozważyć relokację.
Od 16 stycznia do końca miesiąca w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl pojawiły się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie“, które kierują do serwisu kampanii www.kariera.szczecin.eu. To właśnie tam można znaleźć informacje na temat akcji oraz loga 34 kluczowych firm i instytucji, które rekrutują w Szczecinie i które zaangażowały się w kampanię. Są to między innymi partnerzy strategiczni – Amazon, Zalando, KK Wind Solutions, Asseco Data Systems i home.pl. Po kliknięciu na logo przenosimy się na strony rekrutacyjne danej firmy.
- Chcieliśmy zebrać w jednym miejscu większość ofert pracy, które są obecnie dostępne w naszym regionie. Pozwoli to mieszkańcom na szybkie i skuteczne ich przeglądanie. – mówi Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
O akcji informują także 30 sekundowe spoty, które pojawią się na antenie Polskiego Radia Szczecin, Polskiego Radia Koszalin, Radia Zielona Góra oraz 34 bilbordy, które zawisły w głównych miastach województwa zachodniopomorskiego (w Gorzowie, Pile, Koszalinie, Szczecinie i Stargardzie).
Łączny koszt kampanii to 90 tys. zł. Organizacją i promocją kampanii zajęła się Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
[

]( http://www.kariera.szczecin.eu ) Akcja Szczecin Rekrutuje to pierwsze działanie z wielu planowanych, które otworzą nowe relacje z biznesem lokalnym. Jeszcze w tym miesiącu zmieni się formuła Rady Gospodarczej Prezydenta Miasta Szczecina, która pełni funkcję opiniotwórczą i doradczą w sprawach związanych z rozwojem gospodarczym miasta. Prezydent Miasta powoła 5 zespołów branżowych: ds. budowlanych i rozwoju przestrzennego, ds. usług nowoczesnych ( BPO, IT, SCC), ds. gospodarki morskiej i logistyki, ds. biotechnologii, badań i rozwoju oraz ds. handlu i rzemiosła. Każdy zespół będzie liczył do 15 członków. Ich posiedzenia odbywać się będą nie rzadziej niż raz na kwartał. Prezydent miasta będzie także corocznie przyznawał Nagrody Gospodarcze. Będą one miały charakter honorowy, laureaci zostaną wybrani przez Prezydenta spośród rekomendacji przedstawionych przez Radę Gospodarczą. Zostaną wręczone przez Prezydenta Miasta
podczas Szczecińskiego Forum Gospodarczego.
Miasto zamierza w tym roku kontynuować także takie działania jak Dni Polsko-Niemieckie, Polsko-Niemiecka Giełda Kooperacyjna, jak również cieszące się dużą popularnością Dni Skandynawskie, które w tym roku odbędą się tradycyjnie w kwietniu.
Komunikat prasowy

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)