Neon "Miło cię widzieć" zawiśnie w czerwcu na Moście Gdańskim
Neon "Miło Cię Widzieć" autorstwa Mariusza Lewczyka, zwycięzcy konkursu "Neon dla Warszawy", organizowanego przez Muzeum Neonów i RWE Polska, zawiśnie na Moście Gdańskim od strony Bulwarów Wiślanych już 21 czerwca. Jego realizację finansuje RWE - informuje Muzeum Neonów. Litery są już w fazie produkcji, a uruchomienie neonu odbędzie się podczas imprezy "Wianki nad Wisłą".
Wokół konkursu "Neon dla Warszawy" było sporo zamieszania. Celem było znalezienie nowego symbolu dla Warszawy - czegoś innego niż Syrenka czy Wars i Sawa.
Do organizatorów wpłynęło ponad 450 prac! Jury wybrało pięciu finalistów, a ostatecznego zwycięzcę wyłonili internauci. Do samego końca dwa projekty, "Warszawskie słoiki" i "Miło cię widzieć" szły łeb w łeb. Wygrały "Słoiki", ale - jak się później okazało - ludzie związani ze zwycięskim neonem zdobywali lajki w nie do końca uczciwy sposób. Internauci powiadomili organizatorów, że ludzie związani ze "Słoikami" kupują głosy od amerykańskiej firmy Quick Vote Seller (sprzedającej lajki). Ostatecznie ich projekt odrzucono.
Tym samym wygrał projekt „Miło Cię widzieć? Mariusza Lewczyka i to on zabłyśnie 21 czerwca na moście Gdańskim.
"Neon ma bardzo pozytywny komunikat, który odbiera się w sposób osobisty i doskonale wyraża energię miasta Warszawy jako miejsca, do którego chce się wrócić i w którym jest się zawsze mile widzianym" - czytamy w opisie projektu.
Umiejscowienie neonu na moście Gdańskim nie jest bez znaczenia - zawieszony pośrodku nie wyróżnia którejkolwiek ze stron, przybliża rzekę miastu i niejako zachęca do przekraczania brzegów.
Neon może wywołać uśmiech wśród setek ludzi spacerujących, odpoczywających czy uprawiających sport nad Wisłą. I nie dzieli mieszkańców na lepszych czy gorszych.