Na Ursynowie powstanie najdłuższy tunel drogowy w Polsce!
15 stycznia ruszyło otwarcie ofert w przetargu na budowę kolejnego odcinka południowej obwodnicy Warszawy. Jak poinformowała WawaLove.pl Małgorzata Tarnowska z biura prasowego warszawskiego oddziału GDDKiA, cała budowa to w sumie trzy inwestycje: Pierwsza obejmuje odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, ma on 4,6 km. Druga to trasa od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński (6,5 km), a trzecią z inwestycji jest odcinek od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska liczący ok. 7,5 km. Prace przy tych odcinkach mają zakończyć się w II kwartale 2019 roku.
Jednym z ciekawszych i zarazem najtrudniejszych przedsięwzięć przy okazji budowy tych odcinków będzie wykopanie tunelu pod Ursynowem. Ma on być najdłuższym tunelem w Polsce - będzie miał aż aż 2,3 kilometra. Będzie to tzw. tunel dwunawowy, co oznacza, że każda z jezdni (po trzy pasy ruchu) przebiegać będzie w osobnym tunelu. Obecnie najdłuższym takim obiektem drogowym w Polsce jest tunel Wisłostrady (ponad 900 m).
Ursynowski Tunel będzie biegł m.in. pod ulicami Stryjeńskich, Braci Wagów, al. KEN i Rosoła, a także pod I linią metra. Według projektu wlot znajdzie się między ulicami Indiry Gandhi a Pileckiego, a z tunelu wyjedziemy w okolicach ul. Nowoursynowskiej. Jak wynika z projektu przysłanego nam przez GDDKiA, planowane jest też przerzucenie ruchu drogowego przez Wisłę.
Cała południowa obwodnica Warszawy będzie miała 82 km długości. Do tej pory wybudowano 37,5 km.