Jednym z ciekawszych i zarazem najtrudniejszych przedsięwzięć przy okazji budowy tych odcinków będzie wykopanie tunelu pod Ursynowem. Ma on być najdłuższym tunelem w Polsce - będzie miał aż aż 2,3 kilometra. Będzie to tzw. tunel dwunawowy, co oznacza, że każda z jezdni (po trzy pasy ruchu) przebiegać będzie w osobnym tunelu. Obecnie najdłuższym takim obiektem drogowym w Polsce jest tunel Wisłostrady (ponad 900 m).
Ursynowski Tunel będzie biegł m.in. pod ulicami Stryjeńskich, Braci Wagów, al. KEN i Rosoła, a także pod I linią metra. Według projektu wlot znajdzie się między ulicami Indiry Gandhi a Pileckiego, a z tunelu wyjedziemy w okolicach ul. Nowoursynowskiej. Jak wynika z projektu przysłanego nam przez GDDKiA, planowane jest też przerzucenie ruchu drogowego przez Wisłę.
Cała południowa obwodnica Warszawy będzie miała 82 km długości. Do tej pory wybudowano 37,5 km.