Trwa ładowanie...
Robert Kulig
14-03-2016 08:39

"Krakowska masakra łącznicą kolejową". W stolicy Małopolski ruch jest sparaliżowany

• Kraków stoi w gigantycznych korkach
• Zatory sięgają kilku kilometrów
• Urzędnicy wstrzymali się z kolejnymi remontami
• Policja próbuje rozładować natężenie i zachęca kierowców do korzystania z tras alternatywnych

"Krakowska masakra łącznicą kolejową". W stolicy Małopolski ruch jest sparaliżowanyŹródło: WP, fot: Konrad Żelazowski
d30hujq
d30hujq

Krakowscy kierowcy na długo zapamiętają poniedziałek 14 marca. Za sprawą zamknięcia wiaduktu nad ulicą Wielicką, prawie cała południowa część Krakowa jest sparaliżowana. Już o 6 rano zator miał aż 2 km, czyli do ulicy Kamieńskiego.

Z kolejnymi godzinami sprawy miały się coraz gorzej, ponieważ kierujący przekazywali sobie informację o utrudnieniach, dlatego alternatywne trasy też zostały zablokowane.

Od strony Wieliczki sznur aut ustawił się aż do parku Jerzmanowskich, czyli ok. 5 km. Ulica Kalwaryjska stała, ale to akurat normalna sytuacja w poniedziałkowy poranek.

Przed godziną 9, utrudnienia na Kamieńskiego sięgały skrzyżowania do wysokości pętli na Kurdwanowie, a ulica Nowosądecka zmieniła się w wielki parking.

d30hujq

To wszystko za sprawą inwestycji PKP.

- Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki będzie trudnym okresem, ale też przyniesie wymierne korzyści dla pasażerów. Dzięki niej zostanie skrócony czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego i ze Skawiny do Krakowa o około 15 minut. Ponadto przyczyni się do powstania kolejnego odcinka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (do stacji w Skawinie), która zdecydowanie szybciej dowiezie podróżujących do centrum Krakowa, niż np. samochód i przyczyni się do odkorkowania tej części miasta. W ramach inwestycji zbudowane zostaną także dwie stacje kolejowe - na Zabłociu i Krzemionkach. Przystanek Krzemionki będzie usytuowany blisko ul. Wielickiej, tak aby umożliwić szybką i bezpieczną przesiadkę - przekazuje ZIKiT.

- Krakowska masakra łącznicą kolejową - podsumował poniedziałkowy poranek jeden z kierowców.

Na szczęście zrezygnowano z rozpoczęcia remontów w poniedziałek w okolicy feralnego punktu. W zamysłach urzędników był remont nakładkowy Zakopianki, Brożka i Skotnickiej. Gdyby, poza budową wiaduktu, ZIKiT dołożył kolejne prace, poranny szczyt rozładowałby się w okolicach późnej nocy.

- Będziemy obserwować sytuację na drogach i spróbujemy tak wszystko zaplanować, żeby nasze poważniejsze prace rozpoczęły się, gdy większość kierowców zapozna się z utrudnieniami związanymi z inwestycją kolejową - mówi Andrzej Olewicz, zastępca dyrektora w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

d30hujq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d30hujq
Więcej tematów