71-letni fotograf Alberto Díaz Gutierrez, bardziej znany jako Alberto Korda, jest oburzony użyciem przez brytyjską firmę jego słynnego zdjęcia Ernesto Che Guevary do reklamy alkoholu. Użycie wizerunku Che aby sprzedać wódkę jest plamą na jego imieniu. On nigdy nie pił, więc nie może się kojarzyć z piciem po swojej śmierci.
Korda przyzwyczaił się do tego, że może zobaczyć "swoje" zdjęcie Guevary na koszulkach, plakatach, bannerach, w studenckich pokojach oraz barach całego świata. Nigdy dotąd nie upomniał się o swoje prawa autorskie. Miarka się jednak przebrała, gdy jedna z brytyjskich firm produkująca wódkę, wykorzystała wizerunek Che w swojej kampanii reklamowej. Reklama przedstawia zdjęcie Che oraz młot i paprykę chilli w kształcie sierpa, co ma symbolizować ostry smak trunku.
Alberto Korda zrobił to zdjęcie Ernesto Che Guevarze 5 marca 1960 r., gdy był fotoreporterem kubańskiej gazety. (mag)